+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Program i mobilen som sparar din styrkeutveckling!

YeaYeah är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

Standard Program i mobilen som sparar din styrkeutveckling!

I detta program i mobilen kan du genom ett fåtal enkla knapptryckningar mata in vikt och antal repititioner för varje specifik övning du utför. Du kommer att ha mobilen i fickan, själv räkna antal repititioner i huvudet och i pausen enkelt skriva in vikt och repititioner. Denna statistik kommer lagras i mobilen och kan sedan även överföras till en sida på internet där bara du kan se alla träningspass gjorda flera månader tillbaka. Du kommer givetvis också kunna läsa gamla träningspass i mobilen men det blir mycket mer överskådligt på internet. Alla möjliga grafer som visar din utveckling kommer också visas på internet.

Vi är några killar som funderar på att skriva ett sådant här program. Vi skulle mycket gärna själva få information över hur vår styrka utvecklas men är för lata för att ta med papper och penna varje gång. Vi anser att det skulle bli mycket roligare och bättre om man istället fick ha mobilen i fickan och i pauserna knappa in vikt och antal repititioner. Att knappa in vikt och repititioner ska ske mycket snabbt och enkelt, cirka 3-5 sekunder. Får mobilen reda på tre saker (vilken övning du utför, vikt och repititoner) kan programmet räkna ut din styrka på den här muskeln/rörelsen genom att automatiskt även räkna set och hur långa pauser du tar mellan dina utföranden. Smidigt va?

Allt detta kommer vara gratis. Allt användaren behöver göra är att installera java-programmet, rapportera in och sedan skicka över via wap eller wlan till en hemsida. Då får man snabbt en överskådlig syn på sin utveckling. Det finns många gratis wlan uppkopplingar så överföringen är då gratis men överföring via wap skulle antagligen kosta någon krona till er teleoperatör varje gång.

Alltså, spara statistik om din styrkeutveckling i mobilen och på internet istället för på papper och penna. På detta sätt får du ut mer information om din utveckling. Det blir det roligare, mer exakt och du får snabbt en överskådlig syn på din utveckling.

Vad vi undrar är om någon skulle vara intresserad av ett sådant här program?
    Vi är tacksamma för alla svar!

babun är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Re: Program i mobilen som sparar din styrkeutveckling!

Själv tränar jag inte så mycket styrketräning, men hade jag gjort det hade jag varit grymt intresserad av detta, det låter ju superbra?! Nästan så man skulle börja med styrketräning bara för det! Låter superkul, vettigt, smidigt och megalätt!

Jag hade utan tvekan användt det om jag styrketränat, vilket jag antagligen kommer börja göra snart!

Skitbra!
    / Er trogna medlem, Babun. =)

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

låter alldeles för omständigt, när man är totalt utmattad och kört till failure så orkar man inte sitta o mata mobilen.. det handlar om att fokusera på träningen och då är det opassligt att sådant kommer emellan. För det andra så är det inget vidare att ha mobilen på sig eller i närheten när man lyfter vikter, det är ganska stor risk för att den går sönder.. Har hänt mer än en gång

För det tredje så har jag själv och många har tränar med de mesta i huvudet. Man vet var man ligger i respektive övningar sen ser jag egentligen inte vad ett sådant program skulle vara bra för?

babun är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av mingan
    låter alldeles för omständigt, när man är totalt utmattad och kört till failure så orkar man inte sitta o mata mobilen.. det handlar om att fokusera på träningen och då är det opassligt att sådant kommer emellan. För det andra så är det inget vidare att ha mobilen på sig eller i närheten när man lyfter vikter, det är ganska stor risk för att den går sönder.. Har hänt mer än en gång

För det tredje så har jag själv och många har tränar med de mesta i huvudet. Man vet var man ligger i respektive övningar sen ser jag egentligen inte vad ett sådant program skulle vara bra för?
    I och för sig, det du säger om att den kan gå sönder o att man kanske inte orkar sitta o mata in när man precis pumpat som fan.. Så jag kan hålla med till viss del.. Men jag hade nog ändå användt det, jag som har så dåligt sifferminne skulle ha sstor använding, istället för o springa o skriva med papper o penna så är det ju smidigare, för oss som inte kommer ihåg det i huvudet, vill säga, så är det ju smidigare. men det kan ju vara lite omständigt, men.. mjaa.. jag vet inte, jag tycker fortfarande det låter bra. Fortfarande tummen upp!
    / Er trogna medlem, Babun. =)

björn är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

jag håller med babun.
    man kan ju ha programmet uppe i mobilen medan man kör sina set, sedan kan man bara gå till mobilen och knappa in siffrorna mellan övningarna

om ni skulle göra det här programmet vore det sjyst om ni lade upp en länk här på forumet

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

jo men det känns ganska tidsödanade, jag vet inte hur ni tränar men när jag tränar är det 100% fokus som gäller och inget mobiltrams.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Toniska och fasiska muskler påverkar din träning
    Av Kiropraktorn i forum Nyheter & artiklar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 00:26
  2. Mitt nuvarande program, hur ska jag fortsätta?
    Av Hartassen i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 20:07
  3. Hjälp med program för 2 dagar?
    Av paffi i forum Träningsprogram
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 18:58
  4. Tips på program för hemmet
    Av Matte i forum Träningsprogram
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 14:34
  5. Ralles löp-program