alla har inte samma förutsättningar men du kan räkna med några år beroende på vilka "krav" du har på dig själv. Prestationsmässigt eller bara rent utseendemässigt.
jag undrar egentligen inte hur lång tid det tar för en speciell muskel utan mer hur lång tid det tar att bygga upp en solid muskelmassa, en bra och schyst kropp helt enkelt med bra med muskler och ganska låg fett% som man ändå kan bibehålla, alltså inte tokdeffad.

alla har inte samma förutsättningar men du kan räkna med några år beroende på vilka "krav" du har på dig själv. Prestationsmässigt eller bara rent utseendemässigt.
öhm, jag började då träna med hantlar och har kört varje dag. Mina bröstmuskler är typ fördubblade?

hehe ja vi pratar inte om att utveckla lite bröstmuskler utan en bra symetrisk muskulatur som TS skrev..
Som det nämndes innan så tar det tid, mycket beror ju på vad för slags form du har idag. Jag kan bara ta mig själv som ett exempel vägde 85 innan jag började träna för 2 år sedan och nu ligger jag på ca 98-100 kg. Då tränar jag 3 gånger i veckan, men sen är ju även frågan när är man själv nöjd? Och på dom senaste 3 månaderna har jag börjat med kost tillskott som då innehåller kreatin (vilket jag tyckte var prestationshöjande samt även så kändes musklerna mycket hårdare dock är det även värt att nämna att man ska dricka betydligt mycket mer vatten när man använder det) sen även kör jag med protein tillskott och utav dom här 3 månaderna tycker jag inte att det har gett något speciellt då jag hade en väldigt bra kost innan jag började med kost tillskott. Tar även glutamin för att hålla immunförsvaret på topp och sist men inte minst tar jag en matsked olja varje dag (omega 3,omega 6 samt omega 9). Men kör på helt enkelt å glöm inte kondtions träning det är minst lika viktigt så att du har bra syre tillförsel till musklerna! Lycka till iaf![]()
Många tror att dem lägger på sig massor av muskler jättesnabbt men som regel så står vatten och kolhydrater för den största ökningen.
Tyvärr.
Räkna ett par kg/år i början men sen är det svårare och krävs massor.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)