det går inte att punktförbrännatesta lite tyngre magövningarm eller köp en boll där du kan göra situps. Det funkar fint det
hejsan svejsan.. dags för sommar och jag vill få fram mina magrutorfinns det några extra bra övningar som förbränner extra mycket på magen? har cirka en månad sen så åker jag på semester och då vill jag inte ha någon fett på magen
![]()

det går inte att punktförbrännatesta lite tyngre magövningarm eller köp en boll där du kan göra situps. Det funkar fint det
jobbar på världens största bicep
Ett jätte bra tips på magövningar som tar ordentligt är övningar på en pilatesboll.
Jag har hela mitt liv tränat friidrott och aldrig fått någon som helst träningsvärk av vanliga situps eller liknande. Men på pilatesbollen, där händer det saker kan jag lova.
En övning på pilatesboll är att köra en variant av plankan där du har fötterna på golvet och händerna, underarmar samt arbågen på bollens mitt ungefär.
Hitta en bra balans, därefter håller du hela kroppen spänd och håller båltrycket hela tiden. Efter det använder du dig av armarna och på så sätt rullar bollen fram några centimeter för att senare dra tillbaka den till utgångsställningen.
Upprepa bara så många gånger så att du klarar av att hålla båltrycket samt att du inte känner smärta i svanken korsryggen.
Man ska absolut inte svanka, utan upp med rumpan och "jucka" framåt en gång så håller du den positionen.
Finns mer varianter av denna typ av magträning som är super bra.
Muskelfibrerna bryts verkligen ner till minsta del.
Lycka till!
då jag hade snyggaste mest vältränade magen var då jag varierade alla magövningar som jag kunde komma på, finns ju hur många som helst!![]()
tack för alla tips. men rtf är du säker på att man inte kan förbränna bara på magen då? jag vill ha fram magmusklerna först men har ju också mer fett att ta. vad ska man göra då? Bara magövningar och sen vänta?
det rtf säger stämmer till hundra procent, du kan inte punktförbränna bara för att du tränar magen. Kroppen tar energi från andra ställen också. Så det enda du kan göra är att fortsätta träna som du gör och vänta. Kom ihåg att kör med kroppen som vikt, annars finns risken att du får en styrkelyftar mage. Och den sitsen har jag varit i, du är stark som en oxe i magen men det är som med alla andra ställen, den blir bullig och stor. Så fortsätt med det du gör så kommer det bli bra![]()

Kombinera med konditionsträning..
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)