+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur ska jag nu gå till väga?

hasselkungen är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Hur ska jag nu gå till väga?

Hej!

Nu är det dags att börja deffa inför sommaren.
    Jag har 6 veckor kvar i skolan och tänkte försöka få fram lite mer muskelformer innan sommarjobbet tar sin fart.
    Jag har kört en del del styrketräning sen januari och fått fram en del muskler.
    Men jag har som många andra lite fett på magen.
    Jag har tänkt börja räkna kalorier och undrar hur jag ska gå till väga?
    Alltså hur mycket jag behöver stoppa i mig. Jag läste att man ska ligga på minus för att det ska ge resultat.

Vikt: 78kg
    Längd: 1,78

Jag har precis gått från 4 dagar (4 split) på gym till 3 dagar på gym (3 split)och börjat cykla 2 dagar i veckan denna vecka och tänkte fortsätta med det. Cyklar runt 2-4 mil / gång.

Min fråga handlar mest om kost och kalorier, jag tror jag stoppat i mig för mycket mat hittils men har tänkt en hel del på att äta mera proteiner än kolhydrater.

Min fråga är då.
    Hur mycket kalorier ska jag äta om dagarna för att gå ner i vikt??

/ R

tobias är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: Hur ska jag nu gå till väga?

skit i att räkna kalorier. det är om du inte kommer någon vart och vill se var det tar stopp. då kan du börja räkna, annars är det inte nödvändigt.. för att gå ner i vikt, bli av med fett så måste du göra av med mer än vad du stoppar i dig. Dra in på onyttigheter a.k.a godis, läsk, pizza, hamburgare, feta saker av den anledningen att det ger mycket kalorier och det vill du inte ha.. ta istället bra fin mat och håll dig till 0,5 kg nergång i veckan.

tobias är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

ja förutsatt att du ligger på energiminus

alexhallgren är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2008

beror nog precis på hur mycket tid du vill lägga ned på det.
    det kan vara bra att få lite riktvärden på vad man äter, annars är det som de andra säger, håll dig ifrån all skitmat så bör du gå ned i vikt.
    Vill du lägga lite mer tid, fokusera på att få idig mycket protein, protein mättar mer än kolhydrater och du äter automatiskt mindre än vad du skulle gjort annars, samt att du frigör vattnet som är bundet i kolhydraterna, ger till en början en med "dramatisk" viktnedgång.
    Så högt proteinintag är mitt bästa tips.
    keso, kesella, fisk i allmänhet, kött, kyckling, kalkon osv. Är alla grymt bra proteinkällor.
    och vill du lägga ned mycket tid så finns det en hel del formler för hur mycket du ska äta, beroende på träning. bara söka på kcal om dagen typ.
    Skulle gissa på att du gör av med, på en träningdag med kanske 2800-3500kcal "gissning som sagt" så beroende på hur snabbt du vill gå ned ska du läga dig på 500-1000kcal lägre än det för att gå ned 0,5-1kg i veckan.
    Lycka till

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Tips till nybörjare?
    Av emil andersson i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 16:42
  2. HUr länge ska man simma eller hur långt skam an simma?
    Av Loke i forum Motion och kondition
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 15:24
  3. Hur intensivt ska man träna?
    Av vikke i forum Styrketräning
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 14:19
  4. Hur ofta ska man träna
    Av whow i forum Styrketräning
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 20:28
  5. Tips på kosttillskott till deff