kan du inte anpassa dig så det blir något litet extra men du behöver ju inte kränga som abra fan bara för att det är helg? annars kan du käka lite nötter.. ätardag? Äta skitmat och godis tills du spyr. då är du nog inte sugen på söndagen.
(Jag vet inte under vilken rubrik den passar bäst, så jag lägger in det här med)
Helgsug är bland det värsta jag vet!
På fredgkvällen efter att jag duschat och ätit efter min träning är det en klocka i kroppen som slår om till H.E.L.G.
Min KROPP säger att när det är helg så får jag äta massa godis, glass och skit! Värst är det på lördagkvällen om man sitter hemma och kollar på film. Jag tycker absolut att man kan unna sig lite gott, men hur gör man egentligen för att hålla sig till det "lite"?
På söndagkvällen känner min kropp att jag måste passa på medans det fortfarande är helg, innan det övergår till måndagen, så då blir det också massa skit!
Så fort det blir måndag försvinner allt som heter sötsug och jag är så fokuserad på träningen och kosten.
Är det någon som har något tips hur man kan undvika sådana psykiska sug efter godis och sådant? Alla tips är välkomna!

kan du inte anpassa dig så det blir något litet extra men du behöver ju inte kränga som abra fan bara för att det är helg? annars kan du käka lite nötter.. ätardag? Äta skitmat och godis tills du spyr. då är du nog inte sugen på söndagen.
Känner igen detta helgsug. Har även en familj som alltid ska ha godis och gott på lördagkvällar framför tv:n.
Jag har gjort så att jag successivt valt bort och minskat på det onyttiga och istället bytt ut mot nyttiga(re) snax.
Chips och sånt håller jag mig lätt ifrån, men värre är det med smågodis. Är det riktigt jätte sug så unnar jag mig en liten påse, eller kanke bara en påse turkisk peppar (de kan man inte äta för många av). men sedan laddar jag upp med frukt, bär och kesella, torkat renkött, popcorn eller naturella nötter efter vad jag är sugen på. En skål med fruktsallad är bra att byta mot godisskålen och man mår ju så bra på det. Då behöver man inte vara rädd att äta "för" mycket. Vill man lyxa till det lite: blanda lite naturella nötter i fruktsalladen och servera med en kilick keso eller kesella. Längtar redan till helgen.
Hoppas du fick lite tips!
Håller man en nyttig kost under veckorna och endast t.ex. äter en pizza och en påse godis EN dag i veckan gör det ingen skillnad. Det är den mat du äter dagligen som påverkar ditt resultat. Kroppen klarar nämligen inte att ta upp de "onyttigheter" som man äter om man inte äter det allt för ofta. Jag skulle vilja slå ett extra slag för dagens viktigaste måltid - frukosten!
Håller man en nyttig kost under veckorna och endast t.ex. äter en pizza och en påse godis EN dag i veckan gör det ingen skillnad. Det är den mat du äter dagligen som påverkar ditt resultat. Kroppen klarar nämligen inte att ta upp de "onyttigheter" som man äter om man inte äter det allt för ofta. Jag skulle vilja slå ett extra slag för dagens viktigaste måltid - frukosten!

ja en lyxdag kan man ha där man unnar sig lite extra![]()
Jag har två lyxdagar, fredag och lördagTänker fan inte ändra på det no matter what! hehe
![]()

När jag fick reda på att 1 hg godis innehåller 20 sockerbitar kunde jag lätt sluta äta godis. Jag vill inte ge min kropp en sådan sockerchock. 1hg är inte speciellt mkt, det är när botten är täckt ungefär. Tänk vad en hel godispåse kan bli då![]()
"Don´t give up"

lite får man unna sigUrsprungligen postat av madelaine
![]()

Unnar mig hellre annat![]()
"Don´t give up"
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)