+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Mönstring

Timie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Mönstring

Det är snart dax för mönstring för mej eller.. nästan 1 år kvar eftersom jag fyller ganska sent.

Men iallfall jag är riktigt sugen på att gå det lite mer extrema, Fjälljägare, Kustjägare där jag har hört att man måste ha bra psyke men framförallt bra fysik!

Jag har börjat spåna lite på det där.. Och jag förstår att man behöver riktigt bra kondition men självklart vara stark också, jag har börjat träna rygg, ben och mage mer än förut och ska komma igång men konditionen när jag har deffat ner mej några sista kilon.

Jag antar att det är fler här som är en någon slags jägare mm. vore kul att höra hur ni har lagt upp det och vad ni skulle ha tränat mer på om ni hade chansen att göra det igen.

Alla tips lär hjälpa

Tack på förhand.

rtf
    rtf är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Re: Mönstring

en "overall" fysik räcker långt men det är inte lätt att komma in idag överhuvudtaget så har inte för höga förväntningar på att få komma in och göra lumpen. nu var det ju en herrans massa år sedan jag själv var där men nedskärningarna låter sig inte vänta.

tänk inte på deff hit och ditt om det är lumpen du ska satsa på. De bryr sig inte om du har magrutor

Började med att jogga med ryggsäck innan men man har gott om tid på sig innan man rycker in så det är ingen fara för din del om du börjar i god tid .
    jobbar på världens största bicep

nicke87 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard Re: Mönstring

jag muckade i december 07.. du kan ju träna på olika sätt eller rättare sagt för olika ändamål.. ett sätt för mönstringen och ett annat för tjänsten.. på möntringen mäter de den fysiska kapaciteten med hjälp av en skivstång och en cykel med skivstången mäter de styrka genom att du lyffter den från marken upp till axelhöjd och med cykel mäter de självklart kondisen.. så vill du få bra resultat där, vilket är ett måste för att få en bra tjänst, speciellt jägar tjänster dit bara de mest motiverade och vältränade hamnar så får du cykla mycket och dra upp många tunga skivstänger..
    sen för att klara tjänsten så bra som möjligt så krävs det en genom tränad kropp.. bara att ut och springa och träna kondisen till gymmet och se till att träna ryggen och bena framför allt men du måste träna allt!! om du kommer in på de tjänster du nämnt så räcker inte en vältränad kropp du måste vara supermotiverad och ha ett bra psyke annars blir du inte långvarig där..
    jag tror inte att du har upplevt den smärta som du kommer få i det militära och du kommer säkert inte att uppleva den efter lumpen heller... smärtan är både fysisk och psykisk.. med jägartjänster så medför det många och LÅNGA marscher där du under större av tiden kommer ha ont i fötter, knän, rygg, axlar.. så börja med att springa utan belstaning och sen kanske övergå till att ha en liten ryggsäck med lite vikter i med öka med försiktighet för du vill inte skada dig.. sen om du har några bra kängor så får du kanske börja lägga in nått pass i månaden med att ut och gå i naturen med en stor ryggsäck med en massa skit i.. men var försiktig med ökning av vikterna.. detta gör du för att vänja kroppen med att arbeta med extra vikt på sig.. i tyngre tjänsterna så kommer man få ha på sig upp mot ca 70 kg extra på kroppen och då ska man gå med det i flera dygn och då utan mat och sömn.. så kommer du in vilket jag hoppas du gör så får du vara beredd på något väldigt jobbigt men kanske en av de bästa sakerna i livet men kan testapå.. jag tycker själv att det gav mig otroligt mycket och det är nog en av de saker man sist kommer glömma innan man lämnar jordelivet.. så lycka till med all träning!!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg