Kan tycka att det är lite tungt med axlar, ben och mage på samma dag. Men det är upp till dig att avgöra, du kan också träna lite längre det passet. Men det är 3dags split du ska köra på?
tjena jag är en kille på 17 år och väger 80+kg och är 190+ lång. Jag har tränat styrketräning nu i cirka ett år och jag har lagt om mitt schema litegrann, skulle gärna få lite feedback på det.
Måndag: Rygg och biceps.
Onsdag: Bröst och triceps.
Fredag: Axlar, ben och mage.
Innan när jag tränade körde jag dessa dagarna men jag tränade alla muskelgrupper varje gång.

Kan tycka att det är lite tungt med axlar, ben och mage på samma dag. Men det är upp till dig att avgöra, du kan också träna lite längre det passet. Men det är 3dags split du ska köra på?
Jag har tänkt mig att köra med en dags vila, men det är bara det att jag blir lätt uttråkat om jag inte köra så ofta i vekcan så jag kan nog tänka mig att köra 3 ggr på gym och lite hemma(har hantlar och bänkpress)

okej men du kan eventuellt byta ut triceps mot axlar så får du en jämnare fördelning. men annars tycker jag det ser bra ut.
Ok bra, men vad tycker du om jag skulle lägga till att köra något pass hemma + de 3 ggr på gymmet?

Javisst kan du göra det, är det kontinuerligt du kommer träna även hemma då eller bara ibland?
det skulle nog bli till och från mestadels för att jag har skolan att tänka på osså
har du något bra tips på övning man kan köra som tränar underarmen?

Jag tränar själv ingen specifik övning för underarmar, du får mycket gratis träning om du tränar med fria vikter. VIlket jag tycker du ska göra.
Kör en 3dagarsplit på;
Bröst/Axlar/Triceps
Rygg/Biceps
Ben/Vader/Mage
Vilodag.
Funkar fina kakan.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)