ja det går väl något sånär, men det är inte speciellt exakta resultat du får..
Jag har alltid undrat hur mycket man förbränner när man simmar.
Jag simmar tre gånger i veckan, två timmar varje pass och simmar ungefär 4500 - 5800m varje gång. Jag kan även simma 1000 meter på 18 minuter ungefär & då ligger pulsen på 180. kan man utifrån de här uppgifterna kalkylera ihop det på något sätt och få ut ett svar på hur många kalorier som förbränns?

ja det går väl något sånär, men det är inte speciellt exakta resultat du får..
behövs inte något exakt svar, men ett ungefärligt svar, vill ha något att kunna gå utifrån. kan du möjligen kalkylera ihop det på något sätt?

japp vänta ska se om jag hittar någon formel
vad snällt. (: förresten, när jag såg på "du är vad du äter" ett program, så sa den där programledaren att man brände ungefär 1400 kcal på 50 minuter styrketräning, kan det verkligen stämma? /:

nej det stämmer verkligen inte..
Men tillbaka till simning, om du väger cirka 65-70 kg o kör frisim kan du räkna med runt 600 kcal per timme.. men som jag sa innan så det flera faktorer som spelar in. Hur snabbt du simmar, intensivitet m.m..
Intervallsträning höjer förbränningen, rätt schyst att köra det med simning![]()
okej, jag väger 80 kg och jag kör intervall ganska ofta, eftersom jag hatar långdistans, haha, grymt tråkigt. men tack för svaret!![]()

Hade man förbränt så mycket hade nog alla varit smalaUrsprungligen postat av mly
![]()
jobbar på världens största bicep
haha, ja. tyckte att det lät lite överdrivet mycket!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)