+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Definera "Vältränad" :)

Timie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Definera "Vältränad" :)

Hej..

När jag började med att gymma så hade jag som mål att ta min egna vikt i bänkpress, Jag väger 80 kilo och orkade bara ta 50 kilo max när jag började, och satte upp mitt mål att ta min egna vikt i bänkpress. Dom som gör det måste ju vara riktigt vältränade tyckte jag

Så jag kämpade på att nu tar jag till slut min egna vikt som fortfarande är 80kilo, men jag känner mej inte speciellt vältränad

När tycker ni man är vältränad? är det från person till person vad man tycker eller vad säger ni?

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Re: Definera "Vältränad" :)

Det är ju från person till person som du säger, vissa tycker att "vältränad" är när man ser tränad ut, finns ju dem som ser väldigt tränade ut och tar knappt 40kg i bänk, sen finns det ju dem som itne ser supertränade ut och kan ligga där med 90-100kg i bänk det är ju helt och hållet hur man själv ser det och känner sig... samt hur mycket man tycker det är häftigt att lyfta i bänk :b allt är personligt

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

vältränad är precis som rova säger, en definisionsfråga. Det kommer skilja sig från vilken person du frågar.

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Citat Ursprungligen postat av mingan
    vältränad är precis som rova säger, en definisionsfråga. Det kommer skilja sig från vilken person du frågar.
    En definisionsfråga, kanske det men det finns fortfarande en allmän bild av hur en vältränad människa ser ut. Det trorj ag inte vi kommer ifrån.

Amoniak är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Rent fysiskt på en vältränad person är en som har i alla fall ganska definerade muskler samt ganska mycket kroppsmassa. Så en "biff" med mycket muskler, tycker jag är en vältränad person.

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

visst finns det en bild som rätt många har, men biff? jag kan se folk som bara är allmänt stora som biffar, inte behöver man vara deffad och sånt, få börjar man komma mot BB hållet. Så om jag ex ser en finne med riktigt bred nacke och ser allmänt stor ut, då tycker ja han är biffig. Men vältränad är ju som ett annat ord :b

Atletisk är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Undersökningar visar att män i allmänhet har en övertro på sin kropp och tittar man efter så bröstar många upp sig på gymmet men som knappast definieras som vältränade.
    En kropp med mycket synliga och mycket funktionella muskler anser jag vara vältränad.
    Sen har ju Stefan Holm vältränade ben.

erik andersson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Funktion - Styrka - Kondition och muskelmassa. Där är kombinationen som är vältränad

nicke87 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2008

Citat Ursprungligen postat av erik andersson
    Funktion - Styrka - Kondition och muskelmassa. Där är kombinationen som är vältränad
    jag håller med!! visst en som är biffig och har tränat väldigt mycket, ja han är väl vältränad men en som springer milen på under 30 min är också väldigt vältränad, men det bästa är väll om man har kombinastion av allt? vad finns det för mening med att vara stor och tung och bli trött för ingening?

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Nå "kul" protein?
    Av Bullmamma i forum Mat och dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 16:39
  2. övningar som tar på "rumpan"
    Av lillruffset i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 00:31
  3. "Svälta" men ändå må bra?
    Av mly i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 14