Det sista, men skulle inte göra något av dem. Har man enorm övervikt så finns VLCD annars är det träning och bra kost för att forma kroppen. Att hålla på och svälta sig själv är helt idiotiskt och värdelöst ur hälsosynpunkt.
jag hörde här om dagen om hur två tjejer pratade om det absolut snabbaste sättet att gå ner i vikt under två vecka.
den ena sade om man power-walkar en-två timma om dagen och bara livnär sig på vatten i två vecka så skulle man gå ner mest medan den andra sade att det är bättre att äta tre gånger om dagen (1-2 vanlig/a macka/or med ost & smör varje måltid.) och köra samma träning, så skulle man förlora mer vikt och förklarade att kroppen ställer sig in på svält när man inte äter något och då förbränner man mycket mindre och därför är det bättre att äta lite hela tiden istället, för att kroppen inte ska ställa in sig på svält.. vilket är det korrekta påståendet?
ursäkta om jag har en otrolig skärskrivning, men är ganska trött nu när jag skriver detta.![]()

Det sista, men skulle inte göra något av dem. Har man enorm övervikt så finns VLCD annars är det träning och bra kost för att forma kroppen. Att hålla på och svälta sig själv är helt idiotiskt och värdelöst ur hälsosynpunkt.
jobbar på världens största bicep

men det går fort. Om man svälter sig.. det går väldigt fort och man tappar vikt. jag har testat, men jag ska säga att jag mådde inte bra, jag hade ingen energi, jag såg inte frisk ut. JAg blev blek och såg hängig ut och jag var verkligen hängig. Jag blev även ganska deppig.. Det var verkligen botten att gå ned i vikt på det sättet. Så jag håller med rtf, bra kost och träning är ett väldigt mycket bättre alternativ.![]()
/ Er trogna medlem, Babun. =)

vad är VLCD?

VLCD = Very Low Calorie DietUrsprungligen postat av björn
Översatt till svenska blir det en diet med mycket lite kalorier, det kan t ex vara nutrilett eller någon annan liknande. Vissa innehåller 800 kcal per dag.. Det ska naturligtvis bara brukas väldigt korta perioder och man ska ha en plan för hur man ska behålla vikten efter avslutad diet. Gärna under läkaruppsikt också.
jobbar på världens största bicep
att svälta sig är grymt jobbigt. Själv har jag sett nästan sjukligt smal ut. jag blev blå om läppar och haka. Och jag frös jämt!![]()

Det säger sig själv att svält inte är någon lösning på viktproblem. Reducerat matintag + motion är det som fungerar och är bäst.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)