+ Svara på ämne
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nå "kul" protein?

Bullmamma är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Nå "kul" protein?

Tja på er & gla påsk

Jag läste nu att man ska dra ner på rejält på kolhydraterna på kvällen/ under vila eftersom energin inte behövs då. Men å så trist det kan vara med protein...
    Jag tar ju gärna INTE en burk bönor eller kalkonskiva och går o sätter mig framför kvälls-TVn
    Min favorit är ju macka och varm oboy. Inte alltid det bästa men man kunde ju kanske göra den bättre.
    Finns det kanske nån shake/smoothie och göra hemma som är lite "festlig" & proteinrik (såklart)

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard Re: Nå "kul" protein?

Vart läste du detta? Är det aftonbladet så är det inte det mest tillförlitiliga källan

Du kan alltid köpa proteinpulver och blanda med mjölk. Det smakar some jordgubbsmilkshake

annars är det bara att mixa ner kalkonskivan med bönorna och vatten på det.

Falken är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2007

Jag läste nu att man ska dra ner på rejält på kolhydraterna på kvällen/ under vila eftersom energin inte behövs då.
    Skulle också vilja veta var du läst det för det är inte rätt.

Om jag hade en bästa vän i nutritionsväg så skulle det vara kolhydraterna. Ekvationen för detta är lika enkel som vanligt, energi in och energi ut. Hur mycket du äter och hur mycket du gör av med. Man kan inte se skillnad på en måltid för det är det total dygnet som räknas. Det har heller inget samband med viktminskning. Det är fortfarande det totala energiintag som ska ses över och inte vilka tider man ska äta kolhydrater.

Se bara till att du inte överäter under kvällen, men hoppa inte över kolhydraterna!

Reg.datum
    Feb 2008

Gymgrossisten.com skickar ut en liten katalog ca varje månad som man kan läsa lite extra tips i. Nu handla det mest om effektiv fettförbränning. Bl.a var Anna Paulies råd att dra ner kolhydrater under vila & kväll. Det var asså deff inför sommaren.

Reg.datum
    Jan 2007

Citat Ursprungligen postat av Bullmamma
    Gymgrossisten.com skickar ut en liten katalog ca varje månad som man kan läsa lite extra tips i. Nu handla det mest om effektiv fettförbränning. Bl.a var Anna Paulies råd att dra ner kolhydrater under vila & kväll. Det var asså deff inför sommaren.

Vad har ni för uppfattning för att slippa "kalaskulan" som ständigt sitter kvar? (spec. efter vintern) Jag har mest hört att inte äta för sent på kvällen för att energin inte behövs då.
    Okej, vid deff förstår jag då ska man dra ner på kollisarna öht.

Jag har mest hört att inte äta för sent på kvällen för att energin inte behövs då. [/
    Det spelar ingen roll när på dygnet man har sitt matintag, det är totala in och ut som räknas. Den enkla ekvationen blir fortfarande att ligga på kcalminus Gör av med mer än vad du stoppar i dig. Antingne höja träningne, sänka matintaget eller kombinera båda.

Reg.datum
    Feb 2008

Jag har mest hört att inte äta för sent på kvällen för att energin inte behövs då. [/
    Det spelar ingen roll när på dygnet man har sitt matintag, det är totala in och ut som räknas. Den enkla ekvationen blir fortfarande att ligga på kcalminus Gör av med mer än vad du stoppar i dig. Antingne höja träningne, sänka matintaget eller kombinera båda.[/quote]

Åh det låter ju alldeles för besvärligt, deff är nog inget för mig, så seriöst kan jag inte köra
    Men det måste ju finnas nå mellanting. Läste oxå i Fredrik Pauluns bok " fettförbränning" att har man ett lite högre proteinintag med lägre kolhydratintag hålls fettförbränningen ingång bättre under hela dygnet. Det låter som en metod som passar mig bättre som man oxå ORKAR med
    Men som sagt mitt bekymmer är ju de lite trista proteinerna... inte att jag har nåt emot.. men ne inga bönor till kväll-tvn! hahaha..

Reg.datum
    Jan 2007

Det spelar ingen roll när på dygnet man har sitt matintag, det är totala in och ut som räknas. Den enkla ekvationen blir fortfarande att ligga på kcalminus Gör av med mer än vad du stoppar i dig. Antingne höja träningne, sänka matintaget eller kombinera båda.
    Åh det låter ju alldeles för besvärligt, deff är nog inget för mig, så seriöst kan jag inte köra
    Men det måste ju finnas nå mellanting. Läste oxå i Fredrik Pauluns bok " fettförbränning" att har man ett lite högre proteinintag med lägre kolhydratintag hålls fettförbränningen ingång bättre under hela dygnet. Det låter som en metod som passar mig bättre som man oxå ORKAR med
    Men som sagt mitt bekymmer är ju de lite trista proteinerna... inte att jag har nåt emot.. men ne inga bönor till kväll-tvn! hahaha..
    Tillskott är ju ett alternativ annars

rtf
    rtf är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

kan ju tillägga att du ändå måste ligga på minus oavsett hur man går tillväga
    jobbar på världens största bicep

Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av rtf
    Ja de får aldrig vara för enkelt
    Men jag får iaf njuta nån månad till, när jag klämt ut den här ungen då ska jag väl få tillbax min kropp som den var (nästan)

rtf
    rtf är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av rtf
    Ja de får aldrig vara för enkelt
    Men jag får iaf njuta nån månad till, när jag klämt ut den här ungen då ska jag väl få tillbax min kropp som den var (nästan)
    Det blir säkert inga problem
    jobbar på världens största bicep

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. övningar som tar på "rumpan"
    Av lillruffset i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 00:31
  2. "Svälta" men ändå må bra?
    Av mly i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 17:53
  3. soja protein VS whey protein
    Av okido i forum Kosttillskott
    Svar: 1