En kombination av konditionsträning, ändrad kost och styrketräning skulle jag tro passar dig bäst om du är kraftigt överviktig.
Hej,
Jag är 30 år och kraftigt överviktig och undrar om styrketräning kan vara vägen för mig att gå. Jag äter nu ju väldigt onyttigt men har ingen motivation som jag skrev i en annan tråd.. Så vill gärna ha svar på om styrketräning kan vara bra för mig.. tack på förhand

En kombination av konditionsträning, ändrad kost och styrketräning skulle jag tro passar dig bäst om du är kraftigt överviktig.
när du menar konditionsträning är det då jogga och liknande?Ursprungligen postat av adamH

Promenader eller lättare spinning kan vara en väg att börja. Har du inte varit fysisk aktiv tidigare så har man inte den bästa konditionen och det är ju därför bättre att börja från 0 och ta sig uppåt. Promenader kommer du långt på i kombination med en bra kost och styrketräningen. Hur har du tänkt att lägga upp det?
ja har egentlgien inte tänkt sådär himla mycket över det för jag vet inte så mycket om träning och kost osv.. Men hur tycker du jag ska lägga upp det? Har dåligt med motivation till att sätta igång..

Kombinera alla tre, styrketräning, konditionsträning och en bra kost. Kanske du ska börja lite lättare så du inte blir alltför slutkörd redan i början.
Men styrketräning passar alla människor.
det är det jag gjort nuUrsprungligen postat av anders johnsson
tränar 2 dagar styrketräning 2 dagar kondition och har också ändrat min kost
![]()

kul o se att du kommit igång =)
Kör på![]()
ska försöka så gott det gårUrsprungligen postat av hasselkungen
Det känns bra nu och hoppas det håller i sig
![]()
Har kommit in i en bra rutin nu känns det som fastän det inte gått så lång tidDet går sakta men säkert framåt .
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)