+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur skaj ag bli motiverad till motion?

Nils Olander är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard Hur skaj ag bli motiverad till motion?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Jag är så totalt omotiverad till att motionera och har väldigt svårt att börja med träning.. Jag vet egentligen inte vad det beror på men det blir ofta bara att jag gör något i någon vecka sen är går det inte mer.. Skulle hemskt gärna uppskatta tips på hur man kan återfå motiovationen..

rtf
    rtf är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Re: Hur skaj ag bli motiverad till motion?

Jag började med styrketräning för 7 år sedan och tyckte verkligne det var en pain in the as och gå till gymmet för att lyfta vikter.. Men jag hade dicsiplin och i takt med att man blev starkare och utvecklade lite muskler så blev man mer motiverad. Man fick små kickar hela tiden och efter 2 år så kunde jag aldrig vara utan det Varje dag på gymmet är en kick idag, oavsett vad som händer, även om allting inte alltid går som man tänkt sig..

jag tror att man måste stå ut med lite för att vinna mycket.. Det är lite av en livsstil och måste sättas i rutin för att man ska kunna fortsätta med kontinuerlig motion. Var inte extrem i början, ta det lugnt och känn på. Men fuska inte med dagarna. Gör upp ett träningsprogram och följ det . Sköt din kost och du kommer må mycket bättre än vad du någonsin gjort tidigare.
    jobbar på världens största bicep

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Gå dit, kör hårt, få resultat och få motivation. Motivationen knackar inte på dörren, då får göra dig förtjänt av den

Nils Olander är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

jag har börjat träna nu så smått och det går faktiskt bra Hoppas att jag kommer gå ner några kilo innan sommaren.. tack så mycket

Ove K är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Citat Ursprungligen postat av Nils Olander
    jag har börjat träna nu så smått och det går faktiskt bra Hoppas att jag kommer gå ner några kilo innan sommaren.. tack så mycket
    Det kommer du med rätt inställning

rtf
    rtf är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av Nils Olander
    Det kommer helt säkert gå bra! Keep training, och se så det inte blir för mycket av det goda.
    jobbar på världens största bicep

otto är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Jag håller med rtf lite, man får stå ut med lite motgångar för att sedan känna att det går bra och man får "kickar" Motivationen bygger du upp genom delmål !
    Man kan skriva dagbok och där skriva ner hur du skall börja din träning och vad du vill få ut av den. Sedan skriver du delmål, t ex första 2 veckorna ska jag se till att ha tränat igenom hela min kropp. 3-4 veckan ska du orka fler repetiotoner mera än de första 2 veckorna.
    4-5 veckan ska du orka lite tyngre vikter osv .... efter 1 månad bör du få in lite teknik och med tekniken lyfter man tyngre.
    De flesta elitidrottare har delmål som jobbar hårt för, uppnår man något som inte är allt för omöjligt så känns det i kroppen när man väl fixar detta delmål :-)

Blidberg93 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Kanske inte fungerar på många men för mig funkar det att kolla på filmer. Action filmer med jet li o silverster stalon. Kollar man på 1 sån film i veckan kan man inte tappa motivationen . Sen att man blir över motiverad är ju en annan sak

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Kan muskler bli fett?
    Av egen i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 19:43
  2. Tips på kosttillskott till deff
    Av orew i forum Kosttillskott
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 16:14
  3. Bli av med ölmagen
    Av lors i forum Styrketräning
    Svar: 1