+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Era tabbar på gymmet =)

rtf
    rtf är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Era tabbar på gymmet =)

Har tråkigt denna fredagkväll och startar en tråd om misstag på gymmet. Undrar vad ni har gjort för misstag.. Bjuder på en själv

Var på gymmet någon seg tisdagskväll för något år sedan och skulle träna ben.. Värmer upp lite på cykeln och går sedan över till benpressen för att värma upp lite ytterliggare.. När jag är klar där går jag över till knäböj, min favoritövning.. Sagt och gjort lastar jag på lite vikter och gör ett set eller två.. När jag kör ben så blir dem så jäkla pumpiga så de sitter väldigt tajt mot mina syntesbrallor.. Men men, jag lastar på lite till och kör på, bestämmer mig för att köra lite djupa knäböj, sagt och gjort så går jag ner försiktigt med god form såklart och hör ett sånt jävla sprak så jag blir rädd. Känner samtidgt hur mina brallor särrar på sig vilket gör att jag blir helt låst i brallorna.. Hela gymmet vänder sig såklart samtidigt som jag måste be om hjälp för att lasta av vikten.. så där sitter jag på huk med rumpan utstickandes från brallorna och kan inte ta mig loss.. riktigt najs

blev ingen mer träning den dagen kan jag säga... fick byta gym sen också.
    jobbar på världens största bicep

gudmundsson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard Re: Era tabbar på gymmet =)

Hahah. lite över känsligt att byta gym sen kanske

Pes
    Pes är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

hahahah klockrent! Jag har en tabbe att dela, dock ingen humor i inslaget hehe.

Tänkte att jag kunde köra militärpress maxpass 3x3 i smithmaskinen eftersom skivstängerna va upptagna. Jag lastade på mina tyngder och jag körde mitt först set utan problem, mina två träningskompisar gjorde samma sak. Vi rullade på med träningen och kom tillbaka för andra setet i smith maskinen.
    Jag kör 2 reps men fastnar lite på den tredje och sista, men jag kämpar upp den och vrider stången till låsläget. När jag släpper så känner jag att något nära på har gått sönder i min högra handled.

Själva vridet till låsläget med så mycket vikt överansträngde min handled så'pass att jag fick vila i nästan två veckor.

HeMan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Jag hängde upp en fet stång i en av de där kablarna som är anslutna till ett viktmagasin. När jag sen skulle öka belastningen i viktmagasinet så drog jag bara ut låset/plattan. Enkel matematik, stången vägde mer än motståndet och jag fick den i bakhuvet, allt ba svartna för ögonen. Som om inte smärtan var en tillräcklig börda, man fick bära skammen också

Pes
    Pes är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Ojj! det hade kunnat sluta riktigt illa!

mingan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Citat Ursprungligen postat av HeMan
    Jag hängde upp en fet stång i en av de där kablarna som är anslutna till ett viktmagasin. När jag sen skulle öka belastningen i viktmagasinet så drog jag bara ut låset/plattan. Enkel matematik, stången vägde mer än motståndet och jag fick den i bakhuvet, allt ba svartna för ögonen. Som om inte smärtan var en tillräcklig börda, man fick bära skammen också
    haha, ja det hade kunnat sluta illa.

Jag var tidigare på ett riktigt hardcore-gym här där jag bor.. Där är normalt väldigt lite folk och en dag så var det bara jag och en till kille. Han låg i bänkpressen för fullt och när jag tränar är jag 100% fokuserad på mina grejer, kollar inte vad andra gör.. Men iaf så började han låta konstigt och flåsa extremt mycket, men jag brydde mig inte så mycket utan körde vidare.. När jag skulle gå så slängde jag en blick på honom o då låg han med stången över bröstet i smithen och kunde inte komma loss.. Hade säkert legat där i 10 minuter utan att säga ett ljud. Så jag hjälpte honom självklart men det är helt otroligt att man inte kan svälja stoltheten o be om hjälp

Hade också en kille som inte kunde komma upp i knäböj.. Hehe såg rätt roligt ut

muskelguru är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Haha, tränar du i tights eller ?

Därför du ska ha lite pösigare byxor jö

Rova är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2008

Själv tränar jag i shorts. En sak som hände var ganska kul, det hände dock inte mig:
    Var på gymmet för ett tag sen och körde militärpress så kommer en kille dit och frågar om vi kan dela, visst kunde jag det. Han skulle köra mark så jag hjälpte att lasta dit vikterna gick och fyllde min vattenflaska och när jag kom tillbaka så såg det ut som att han hade släppt stången i panik och han var inte kvar, men lämnat ett spår efter sig.. det luktade helt fruktansvärt har inte sett honom där efter det

Salming är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

För ett tag sen när jag var på gym så visste inte jag hur alla maskiner fungerade. Stolt som man är ska man klara sig utan hänvisningar, det tar bara tid. Det gick jättebra att köra rygglyft på maskinen ända tills en rutinerad kille kom fram till mig och sa: "huru du vet väl att det där är vadpress".

Det här har inget med gym att göra utan gymnastiken i skolan. En dag skull vi dansa och det fanns en hel del snygga tjejer i klassen, så jag såg fram emot det hela. När lektionen väl började och vi dansade kände jag den där känslan under shortsen. Det är nästan omöjligt att dölja ståndet när man dansar... Finns det något värre än att få stånd på ett gym, skolan eller liknade ställen?
    Man ror och ror tills man inser att man inte har några åror

Salming är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Okt 2008

Citat Ursprungligen postat av Rova
    Själv tränar jag i shorts. En sak som hände var ganska kul, det hände dock inte mig:
    Var på gymmet för ett tag sen och körde militärpress så kommer en kille dit och frågar om vi kan dela, visst kunde jag det. Han skulle köra mark så jag hjälpte att lasta dit vikterna gick och fyllde min vattenflaska och när jag kom tillbaka så såg det ut som att han hade släppt stången i panik och han var inte kvar, men lämnat ett spår efter sig.. det luktade helt fruktansvärt har inte sett honom där efter det
    haha Den var roliga Rova
    Man ror och ror tills man inser att man inte har några åror

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Glansdagar i gymmet
    Av Fellow i forum Styrketräning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 22:32
  2. Gymmet
    Av Rova i forum Recensera ditt gym
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 17:56
  3. skor till gymmet
    Av oberlino i forum Övriga diskussioner
    Svar: 1