du tränar höfterna i vanliga ben övningar som benpress, knäböj osv.
hej, någon som kan ge mig bra övningar på höfterna?

du tränar höfterna i vanliga ben övningar som benpress, knäböj osv.
Min barnmorska gav mig papper om övningar för höften...
Höft/bäckenlyft skulle vara bra för just höften. Ligg på rygg, armar efter sidorna. Böj upp knän och sätt fötterna i golvet. Lyft rumpan. För att göra det tyngre kan man prova på ett ben. Tänk på att spänna nedre delen av magen och inte svanka för mycket. Förstår du vilken jag menar?
(Den tar ju givetvis på rumpan och benen oxå)
En annan övn var ju att sitta på en stol, leta upp "sittbensknölarna"och tippa bäckenet fram och tillbaka. Men det tycker inte jag verkar ge så mycket.. de är för nybörjare
![]()
jo fast vill gärna ha lite som bara tränar höftdu tränar höfterna i vanliga ben övningar som benpress, knäböj osv.
tack, jag vet vilken du menar.. ska testa att köra den men vill också ha övningar som man kan träna i maskin eller med vikter om någon sitter på några tipsMin barnmorska gav mig papper om övningar för höften...
Höft/bäckenlyft skulle vara bra för just höften. Ligg på rygg, armar efter sidorna. Böj upp knän och sätt fötterna i golvet. Lyft rumpan. För att göra det tyngre kan man prova på ett ben. Tänk på att spänna nedre delen av magen och inte svanka för mycket. Förstår du vilken jag menar?
(Den tar ju givetvis på rumpan och benen oxå )
En annan övn var ju att sitta på en stol, leta upp "sittbensknölarna" och tippa bäckenet fram och tillbaka. Men det tycker inte jag verkar ge så mycket.. de är för nybörjare![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)