" Denna träning förutsätter givetvis att träningen, precis som när den utförs av vuxna, följer ett bra upplägg, stegras långsamt och att man använder bra teknik i alla övningar." (Styrketräning för barn är inte farligt och det kan påbörjas tidigt med rätt vägledning)
Hur många 12-14 åringar gör det på ett gym? Jag tycker att det du länka styrker det jag säger bara (läste inte första länken).
Det jag skrev var rekommendationer, jag säger inte att du måste göra så. Allt det som hör till styrketräningen som mat, stretch och speciellt tekniken är någon som unga män har en tendens att hoppa över... Allt detta tillsammans kan verkligen slita snett!
Hitta på fakta? Visst "hämmar växten", det krävs grymt mycket, jag gjorde fel o jag är ändå 197cm. Så jag erkänner att det är ett dåligt gammalt argument som jag och många andra använder för att hålla unga killar borta! Men jag talar med erfarenhet när jag säger att det är "farligt"! Jag gjorde precis som alla andra, jag gick från 0 träning till riktig jävla överträning, pajjade ryggen totalt och kommer troligtvis ha problem med ryggen hela livet (dels för att jag är lång då också).
Jag sa också att du kan styrketräna från du föds i stort sätt, gör det bara rätt. Jag kommer fortfarande inte rekommendera att folk tränar TUNG Styrketräning innan 15-16 års ålder. Dels för det är "farligt", dels för att man mentalt inte är mogen nog.
Snabb fråga (av intresse), Varför har gymmet inte resurser till att hjälpa barn o ungdomar, när de kan hjälpa dem andra?
Tycker det var lite elakt av dig att skriva att jag hittar på vartefter jag skriver (om det nu var riktat mot mig).
Mvh
Reidar

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat
En fotbollsmatch kan vara intensiv. Eller äre jag som är dåligt på Svenska och inte förstått vad intenstitet betyder? Aja för mig betyder det inte tungt + få reps. Det betyder fler reps, mer kondition, ja du förstår säkert hur jag menar, för jag vet inte hur jag ska förklara.
Mycket grundligt