Halloj!
8-12 rep brukar rekomenderas vad jag har hört. Lycka till!
Hej!
Jag undrar hur många repetitioner man ska träna med om man är nybörjare och ska börja med styrketräning.. Kommer träna 3-4 dagar i veckan som det ser ut nu. tränar också kondition 1 dag eller kanske 2 om jag har tid.
Halloj!
8-12 rep brukar rekomenderas vad jag har hört. Lycka till!
oki, tack.. hur många set och övningar ska man träna då? sorry jag är helt ny![]()

Häng inte upp dig så mycket på det i början. Gå till gymmet och testa lite maskiner, testa vikter och se hur det känns.. Kör så några veckor så du får in alla övningar och sedan kanske börja träna med ett program![]()

beroende på ditt mål skulle jag säga men ta det lite lugnare i början så du inte övertränar eller skadar dig.. har hänt mer än en gång bland folk![]()

hellre lite högre än lägre, drog med en polare till gymmet några gånger som envisades med att träna låga reps (5-. Hans axlar mådde inte bra sen och han skulle nog inte göra om det.. Kan säga att han var rätt otränad och hade inte tränat styrketräning tidigare.
okej.. tack så mycket för all hjälp![]()

gå efter ditt repitition maximum med vikt och reps.. låga reps styrka, höga reps uthållighet och mellan massa![]()
jobbar på världens största bicep
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)