beror ju på hur du har bulkat upp dig men när jag tidigare kört deff så har det varit från april ungefär. Nu förtiden orkar jag inte utan försöker hålla mig rätt deffad året om.
när ska man börja deffa om man vill vara "fit" inför sommaren? när börjar ni (ni som deffar) att planera och förbereda?![]()

beror ju på hur du har bulkat upp dig men när jag tidigare kört deff så har det varit från april ungefär. Nu förtiden orkar jag inte utan försöker hålla mig rätt deffad året om.

Räkna ut ungefär hur mycket du behöver göra av med. Ta sedan ungefär 500kcal per vecka för att inte förlora för mycket muskelmassa. Då kan du räkna ut hur många veckor det kommer ta innan du når ditt mål.

För att inte förlora för mycket muskelmassa så försöker jag börja i god tid att slipa på sommarformen. Det blir ökad konditionsträning och mer kontrollerad kost.
tackar för tipsen.... då vet jag ungefär när jag kan sätta igång![]()

försöker hålla en bra form hela året... kanske inte mega-deffad men ändå bra form![]()
jobbar på världens största bicep
Planering och planering, bara plocka fram keso, minimöjlk, ris och kycklingfiléer + 4 morgonpromenader per vecka![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)