Jag, har inte kunnat få ett riktigt svar av någon...![]()
jag styrketränar regelbundet tre dagar per vecka ... 1-2 kortare intervallpass oxå, men jag tror att jag äter i underkant får ihop ca 13-1500kcal per dag .. (har kostdataprog) nu till min eviga fundering..Om jag ökar mängden kcal per dag, lagras det in i fettväven eller går det till muskeltillväxt? bör nämna att jag stått still på vikten 51.5-52kg 170cm lång. ca 1 år och har styrketränat ca 3-4 månader splittat och mera intensivt. men inget händer på vågen?
tips ? ideér någon?

Teorin är ganska enkel. För att gå upp i muskelmassa så måste man ha en positiv energibalans. Du ser ut att äta väldigt, väldigt lite. 1300kcal verkar i underkant och du bör göra av med väsentligt mer än så under en dag. Men, med tanke på att du står stilla så måste du ligga någonstans på +-0. Om ditt mål är att bygga muskelmassa så ska du definitivt äta mer. Du kommer lägga på dig, inte mycket men lite fett om man sköter det bra. Säg att du tar ett överskott på cirka 500 kcal per dag, känns det för mycket är det bara att gå lite lägre.
Jag lovar att du kommer prestera betydligt bättre i en positiv energibalans än din nuvarande.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)