+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: "Svälta" men ändå må bra?

mly
    mly är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard "Svälta" men ändå må bra?

Har länge funderat över produkten Alka Grenns som säljs på http://www.alkagreens.se/sv/ . Den sägs innehålla 18 av alla tjugo aminosyror och de flesta vitaminer och mineralämnen man behöver. kolla länk (http://www.alkagreens.se/sv/AlkaGreensContent.aspx)
    Så jag tänkte om man vill ha en snabb viktminskning och fortfarande må bra så kan man väl äta Alka Greens och äta lite för att slippa ta in massa kalorier? Man äter väl mest för att få in allt kroppen behöver och för att ha ork och energi till att göra saker, men som sagt tänkte jag ifall man vill ner i vikt snabbt, skulle det här funka?

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard Re: "Svälta" men ändå må bra?

Ja, det är en bra fråga men jag har alltid varit tvivelaktigt till sådana produkter. Just för att den sägs innehålla allt. Då kan man fråga sig i vilka mängder detta rör sig om, förmodligen väldigt små. Du kommer därför aldrig komma upp i RDI eller ett näringsintag som passar dig. Dessutom skulle det kosta massor med pengar att dricka sådant i jämförelse med att minska sitt matintag.

Dessutom så tvivlar jag lite på den sidan, där står ingen detaljerad näringsinformation vad jag kunde hitta.

Jag tycker aldrig man ska tänka på kosttillskott som ett ersättare för en måltid, däremot som ett tillskott till din övriga kost. Vet du med dig att du får för lite protein, vitaminer eller mineraler så kan det alltid vara bra. Men inte att ersätta eller basera sin viktminskning på liknanade medel.

mly
    Reg.datum
    Feb 2008

Jo, men jag tror faktiskt starkt på den här produkten, pga av flera anledningar.
    Den säljs endast genom dears hemsidan och även Lars Frölander använder det, sedan är jag ju också en simmare (men har varit slapp ett långt tag och gått upp i vikt) och jag litar ju såklart på honom då!
    Sedan har jag med en kusin i Karlskorna som spelade i Kaif, men bytt klubb; hela deras lag fick en burk med dessa kapslar och fick även en föreläsning om den och jag har för mig att alla tyckte att det fungerade jättebra.
    Sen fick jag själv se på burken och den så väldigt välgjord ut (jag bedömmer sånt med).

Tänkte liksom bara om man vill ner några kilon och fortfarande låta kroppen må bra genom att äta dessa kapslar som verkar innehålla allting som kroppen faktiskt behöver.

Reg.datum
    Aug 2007

Det finns MÄNGDER med produkter som olika idrottsstjärnor stödjer och blablabla. Inte blir produkterna bättre för det och jag vet att det inte finns någon produkt som innehåller allt som en vuxen människa behöver.

Jag försöker inte säga att produkten är dålig i sig men jag tror inte på sådana produkter. Det kommer ständigt upp nya produkter som lovar saker hit och dit, som backas upp av "studier" (som inte är studier, eller egenhändigt gjorda). 67 annonser av 100 inom hälsa fälldes förra året för felaktigt eller vilseledande marknadsföring!

Varierad, regelbunden kost är A och O. Man klarar sig mycket bra utan tillskott om man vill gå ner i vikt...

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Hmm, verkar måttligt seriöst. Är det näringsdeklaration på förpackningarna?

60 GRAM pulver för 360 SPÄNN!! Rena rånet..

mly
    Reg.datum
    Feb 2008

Japp, allt finns med på burken!
    jovisst, dyrt är det & det får mig tro ännu mer på produkten, att det inte är någon reklam som säger "HANDLA BILLIGT HOS OSS OCH FÅ JÄTTEBRA RESULTAT" utan det här är mer "seriöst" där man inte marknadsför det och skryter om det, man får hitta sidan själv om man vill nå till produkten.

anders johnsson är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Jo det är mycket möjligt, men nu finns det ju produkter där du får 750gram-1000gram för 300 kr, dock bara EES. Och det är i princip det du behöver i aminoväg.

Jag har inte testat produkten och kan därför inte uttala mig. Men jag har mycket svårt att tro att 3 GRAM per dag skulle täcka knappt ett mellanmål rent vitamin och mineralmässigt. När vi talar om proteinmängden så är det nästan absurt som måltidsersättning.

Du får gärna berätta när du använt produkten, men jag är skeptisk...

mly
    Reg.datum
    Feb 2008

Jo, jag vet att det låter väldigt lite, men det orimliga för er låter rimligt för mig. Jag tror aldrig på produkter där dom ger hur mycket som helst för billigt, utan lite för dyrt tror jag mer på. Sedan tyckte ju min kusin personligen att det fungerade jättebra.
    sedan om man går så långt att någon från företaget har en hel föreläsning för ett litet fotbollslag så känns ju det ganska seriöst med.

http://www.sorena.se/default.asp?mod...s&id=180&pid=4 en länk där Lars Frölander beskriver produkten.

Absolut så berättar jag när jag har använt det, dock kommer det kanske kunna ta ett tag, eftersom jag har inte råd att beställa några än, men hör av mig när jag provat de. bara att ha lite tålamod. (:

Reg.datum
    Aug 2007

Saken för mig är att "när det låter för bra för att vara sant..." så är det oftast också så. Priset behöver inte motivera en bra produkt, jag har testat mängder med kosttillskott som lovat dittan och dattan och det är fåtalet som verkligen fungerar i nämna syftet.

Att man föreläser för fotbollslag osv är inget ovanligt, det är ett sätt att få ut produkten på marknaden. Som föregående talare sa, 3 gram per dag är inte mycket när det gäller protein. Men kan säkert hjälpa en del för att stimulera proteinsyntesen. Nåväl, det finns flertalet liknande produkter, också lika dyra och kommer ofta från leverantörer som Herbalife o liknande. Mycket tvivelaktig verksamhet. Nu säger jag inte att detta företaget är så men men, vi får säkert se. Hoppas det hjälper dig i alla fall

mly
    Reg.datum
    Feb 2008

haha, absolut! jag kommer tro på den här produkten tills den har bevisat motsatsen! (:
    fast jag är ju också bara 16 år och kanske inte har samma förnufftigt tänkande som ni äldre har. men jag lär väl mig.
    sedan är det inte proteinerna jag vill åt, utan vitaminerna och mineralämnen, pga att jag är verkligen usel på att äta nyttigt såsom grönsaker, frukter och så, äter bara "maten".

Tänkte bara tillägga den här frågan & svaret;

"18. Varför innehåller burken så litet råvaror?
    Blandningen är optimerad och koncentrerad, därför krävs så liten mängd pulver per dag."

hittade det på deras hemsida.. rimlig förklaring?

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. övningar som tar på "rumpan"
    Av lillruffset i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 00:31
  2. Tar mycket vikt men växer dåligt
    Av larsa i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 12:29
  3. pinsam men seriös fråga
    Av CASIO i forum Kosttillskott
    Svar: 3