Att träna behöver inte betyda bättre aptit, speciellt inte konditionsträning. Får snarare sämre aptit än vanligt! Handlar väl snarare om att kroppen lär sig bättre att ta hand om energin.
Jag kan känna igen mig i din beskrivning en del. Dock inte så extremt (vägde 60kg på 180cm), idag 2 år senare väger jag 82 kg på samma längd.
Frukosten hade jag så förbannat svår att sätta i mig, det gick helt enkelt inte, trodde jag. Till slut så tryckte jag i mig, det tog ibland 1 timme innan jag fått ner mig allt och det pågick några veckor. Till slut gick det lättare och lättare och idag går det helt utan problem. Jag tror att man måste vänja kroppen att den får mer, på så sätt också få en ökad aptit.
Tillsammans med frekventare måltider och samtidigt mindre (varannan timme) ungefär så gick det sakta men säkert uppåt. Gainer och protein drack jag i början men det gav föga, utan det räcker långt mycket längre med vanlig mat + att jag drar en egenkomponerad drink efter träning som ger bra. Du kan även ha en klocka som ringer och säger när det är dags för mat, det är inte så dumt som det låter.
Att du käkar pizza och hamburgare tror jag inte vidare på, visst det kan säkert fungera men man kan göra samma sak med "vanlig" mat.
Nu vet inte jag varken vad du tränar eller vad du har testat för att få bättre aptit. Men, av egen erfarenhet så kan jag säga att tvinga i sig till en början gav mig bättre aptit i slutändan.
Slutsatsen av det jag vill få fram är att du ska tvinga i dig mat, det går bara man verkligen vill. Till slut kommer det förhoppningsvis (funkade på mig) få mer aptit.
Idag har jag en sjuklig aptit och kan äta en megastor måltid vid sex och vara vrålhungrig igen vid halv åtta...

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat