såg att jag formulerade mig lite dumt. jag menar när kan jag träna övningar som involverar benen igen. tack på förhand
/okido
Har dragit på mig en knäskada och ska snart operera korsbandet. det är rätt kasst och det kommer ju drabba min träning, mest benträning. jag undrar om någon annan har opererat knäet och hur lång tid tog det innan ni kunde träna fullt ut med knäna igen?
såg att jag formulerade mig lite dumt. jag menar när kan jag träna övningar som involverar benen igen. tack på förhand
/okido

Tråkigt att höra. Är det en korsbandsoperation där läkarna kommer korta och fästa om korsbandet så är det en lång läkeprocess. 10 v kryckor sen ett speciellt skydd som gör att knäet är stabiliserat i x-antal veckor tillsammans med mycket lätt rehab. Du kommer säkert inte nå full rörelselängd på knäet på flera, flera månader. Full återhätmning är säkerligen mer än ett år, men är inte helt säker.
Du förlorar även en jävla massa muskler under upphållet eftersom du inte får stötta på det utsatta benet. Men det är klart värt det, för det blir bättre. Får offra lite för att vinna i slutändan. Hoppas det går bra!
aj aj, det är så illa asså..

Med tanke på att du inte kommer kunna stabilera dig på ditt ben på ett bra tag så är det nog bäst att vila från träningen helt. Men jag förmodar att du har en sjukgymnast som visar dig vägen.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)