+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Jag vill börja med styrketräning

windows är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Jag vill börja med styrketräning

Jag vill börja med styrketräning. Jag är hela 17 år och har typ aldrig tränat, är riktigt smal och är ganska kortväxt än mina kompisar som är 15 -16 år och ja väger 50 kg och detta är skit lite, ja vill gärna gå lite upp i vikt men jag brukar äta mycket mat samt dricka mjölk men det blir ingen förändring.

Jag vill gärna ha tips på något ställe där man kan börja träna och som har välutbildade lärare som gärna hjälper mig med träningen i stockholm området.

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard Re: Jag vill börja styrkaträna

För att vara 17 år så väger du något under. Nu vet jag dock inte din längd.

Bor dessvärre inte i sthlm och kan därför inte ge några specifika tips på träningsställen där du hittar kompetenta tränare. Men kan ge dig lite tips.

Först och främst innan du kommer igång så tänk på vad du vill åstadkomma. Du verkar ha sunda tankar och ser till ditt eget bästa. Gör som så att du går in till några olika gym som passar dig och be om att få prata med en personlig tränare. Ett möte helt enkelt, ställ lite frågor och känn hur personkemin känns er emellan. Ett sådant möte ska inte kosta någonting.

Vissa har högre basalförbränning än andra. Har svårt att gå upp i vikt helt enkelt. Det är rätt vanligt men inget som kan hindra dig i att gå upp i vikt. Det handlar om att planera om kosten och börjar du träna styrketräning så kommer du garanterat gå upp i vikt när du även ökar näringsintaget.

hoppas någon här kan ge dig ytterliggare tips på tränare.

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard Re: Jag vill börja med styrketräning

du får gärna specifiera dina mål och varför du vill ha personlig tränare. Är det motivationen som sviker?

windows är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Jag vill gärna ha någon som tränare i eftersom ja tycker att dem är mycket bra eller kan det bero på att jag nästan sällan tränar nåt.

Snälla hjälp, ja lider ganska mycket av det här, jag brukar känna mig utanför för mina kompisar för det här.

daniel är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2007

växten kan du inte göra mycket år. Du är 17 år och växer ännu så några cm till kommre du säkert växa. Har inte heller några tips på tränare då jag inte heller är bosatt eller har kontakter i stockhholms området.

Att du inte tränar något behöver inte vara något hinder för att träna själv annars. Men nu vill du ha en personlig tränare och det ska du isåfall satsa på. Tänk på att det kan kosta en hel del.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Deffa, vilken tid börja?
    Av verdas i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 23:44
  2. vill ha hjälp...
    Av Mr. Fat i forum Din nuvarande form
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 13:25
  3. Styrketräning med lätta vikter
    Av ankan i forum Styrketräning
    Svar: 1