funkar utmärkt att skita i specifika armövningar om du känner för det. Dina armar kommer få stryk ändå, av mycket som du säger rygg och bröstpassen. Man tränar armarna mer än man tror även vid andra pass. T ex marklyft tar enormt bra.
Jag tränar styrketräning 3 gånger i veckan och då ger jag verkligen 100%. När jag är klar kan jag inte lyfta något mer. Nu tänkte jag att jag vill effektivisera det lite på det sättet att jag skiter i att träna armar.. Men undrar om man får "tillräckligt" bra träning på triceps och biceps i bröst och ryggpasset t ex?
Tack på förhand

funkar utmärkt att skita i specifika armövningar om du känner för det. Dina armar kommer få stryk ändå, av mycket som du säger rygg och bröstpassen. Man tränar armarna mer än man tror även vid andra pass. T ex marklyft tar enormt bra.
taack! jag funderar på att bara lägga in någon liten, kanske 1 övning á 3 set på varje armUrsprungligen postat av adamH
![]()

Samtidigt är det rätt enkelt att bara lägga in ett armpass så jag ser ingen anledning till att inte göra det.

Då menar jag inte ett helt pass avsett för armar utan givetvis tillsammans med en annan muskelgrupp.
nej det var mest en tanke om det egentligen behövdes. men jag tränar nog lite armar ändå enskilt. tack för svaren
/ okido
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)