Självklart ska du ta det även på vilodagar. Det är då du bygger upp musklerna och då krävs det protein![]()

Jaha ja, protein tillskott som Whey100 protein har börjat med det nu, men jag vet inte riktigt om jag ska ta det även på mina två vilodagar? har tagit det efter träningarna bara ju..
hur resonerar ni?

Självklart ska du ta det även på vilodagar. Det är då du bygger upp musklerna och då krävs det protein![]()

den här jädra maten det är mitt största fel% i träningen alltså... får faen inte i mig tillräckligt med energi tror jag ...

Sanning. Maten är i stort sätt (enligt mig) 60 % av resultatet och välmående. Om inte mer! Det är mycket att ta hänsyn till om man vill ha bra resultat men det handlar väl egentligen mest om att komma in i en livsstil som gynnar dig själv.Ursprungligen postat av lillruffset
Du kan alltid räkna kalorier om du tror att du inte får i dig tillräckligt.

jag tar nog mer på vilodagarna än på träningsdagarna.. så mitt enkla svar, klart du ska ta även på vilodagar![]()

jag har fattat som att vill man bygga upp musklerna behöver kroppen ca 400-500 kcal extra för att kunna prioritera muskeltillväxten. det blir jävligt mycket äta ... men jag antar att det stämmer för jag har tränat dryga året , å fått återkommande förkylningar och tappat energin... så nu är det till å äta mera och bättre![]()

Hoppas det går bra då! Käkar du bara proteinpulver? Annars är gainer ett alternativ om man har svårt med kalorierna.Ursprungligen postat av lillruffset
det är väl nästan viktigare med näring under vilodagar jämfört med träningsdagar.

proteintillskott på vilodagar, ja
Kolhydrater i tillskott, nej
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)