+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Sarahs träningsschema

blackiedoll är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard Sarahs träningsschema

Hej,

Då så har man börjat komma igång med en ny fräsch kost och lite träning. Lägger upp här hurvida jag äter och tränar, kommentarer tas tacksamt emot. :-) Ska kanske först skriva att jag är ca 1.66 och väger typ 60 kg, mitt mål är att få fastare kropp, och kanske bli av med något kilo om det går för sig... Skulle gärna vilja komma i ett par snygga jeansshorts till sommaren. :-)

Såhär ser min kost ut, (har angivit cirkatider);

Frukost 07.00: Havregrynsgröt, en frukt, ett ägg, ett glas pressad citron med ingefära, äter jag inte havregrynsgröt så blir det knäckemacka med äggskivor på istället.

Mellanmål 10.00: En frukt

Lunch 12.00: En massa grönsaker som bland annat gurka, tomat, broccoli, chili, linser, bönor, ärtor, majs, salladsblad, och lite utav maten som serveras på skolan, är det fisk eller fågel så snålar jag inte. Är det vanligt ris, eller vanlig pasta tar jag det inte, håller mig tll fullkorn. Vatten. Grönt te.

Mellanmål 15.00: En frukt, rött/grönt te.

Middag 18.00: Samma som till lunch.

Tar vindruvor, eller ett glas lättmjölk med hallon i eller något annat om jag är sötsugen.

Ska äta sunt varje dag, fast om lördagskvällarna får jag lov att äta godis/chips.

Äter/dricker inte alls; Mc Donald's, pizza (snabbmat helt enkelt...) läsk, alkohol, fet mjölk, te med socker i, saft, juice, kakor, bakelser/tårtor, pasta eller ris som inte är fullkorn, feta såser, godis och chips (förutom lördagar...) Har säkert missat något, men jag tror ni förstår. :-)

Tränar varannan dag, och det är lite varierad träning. Men kör i någon form av 30 minuters konditionsträning (Löpning, Löpning m. intervaller, rask promenad, spinning eller tränar på "gångmaskinen") och därefter mitt eget styrkeschema som ser ut såhär;

Sit-ups -50 fram, 50/sida
    Magtränaren -10 fram 10/sida
    Armhävningar -vanliga 20 - breda 20 - triceps 25/sida med vikt
    Rygg -25 + ut med armarna
    Bak m. ben -25/ben
    Vader -30
    Axlar - rakt fram 20 - sidan 20 - upp 20
    Benutsträck -25/sida
    Benböj -25
    Insida lår -25/ben

Detta upprepas tre gånger

Så, ni som orkar läsa igenom allt, vad tror ni? Fråga om det är något ni undrar bara. :-)

/Sarah

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard Re: Sarahs träningsschema

Du ser ut att ta kosten på extremt allvar.. Se till att du får i dig med tillräckligt med näring. Är du nöjd med din nuvarande vikt eller ska du bara bli mer fit?

Styrkepasset, kör du det 3 ggr per pass? Tränar du det efter löpningen eller i seperata pass?

Tycker det ser seriöst ut och du kommer säkerligen få resultat om du fortsätter så . Hur länge har du tränat som du gör nu?

fobek är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Kan man få se vilka övningar du tränar på styrkeövningar ?

blackiedoll är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Citat Ursprungligen postat av adamH
    Du ser ut att ta kosten på extremt allvar.. Se till att du får i dig med tillräckligt med näring. Är du nöjd med din nuvarande vikt eller ska du bara bli mer fit?

Styrkepasset, kör du det 3 ggr per pass? Tränar du det efter löpningen eller i seperata pass?

Tycker det ser seriöst ut och du kommer säkerligen få resultat om du fortsätter så . Hur länge har du tränat som du gör nu?
    Ja, men jag har börjat göra det nu, har försökt hundra gånger innan, men gett upp efter tre dagar och bara hetsätit, typ. Men jag mår jättebra, är pigg och glad nu! Jag har hållt på i två veckor, så jag är riktigt nöjd, och nu har jag fått in motivationen, och har börjat smått med träningen, så inte allt kommer på en gång. Eftersom jag inte dricker alkohol mer så gör det att jag känner mig motiverad.

Jag kör igenom styrkepasset tre gånger, ja. Jag kör mitt styrkepass direkt efter min konditionträning.

mia
    mia är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2007

Imponerad över att du klarar en så pass strikt diet, skulle jag nästan vilja säga. Pressa in dig för hårt bara det är oftast då man inte orkar mer och det vänder tvärt

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Okej, bara du inte tränar för hört och lägger av så funkar det. Se upp för överträning och att du äter och dricker ordentligt också

balsami är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

som någon sa så tror jag också det kan bli lite väl komplext för att kunna orka med det under en längre tid.. sen vet man aldrig hur kroppen reagerar på en sån omställning med tanke på skador osv..

lillruffset är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

konditionsträna efter styrkepasset! om du tar ut kroppen innan styrketräningen, är det lätt att du slarvar med tekniken och inte alls får samma resultat, kan t.o.m göra dig sj illa... Och din kost hållning är väldigt strikt tycker jag , känner nämligen i gen ditt upplägg, ja gjorde likadant en period, men efter 3-4 veckor blev ja återkommande förkyld p.g.a kroppen inte pallar att gå på tomgång. var rädd om dig, träning är en livsstil .../ Jånna

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Träningsschema
    Av HeMan i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 00:58
  2. Mitt träningsschema?
    Av duddley i forum Träningsprogram
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 19:05
  3. Nytt träningsschema
    Av Hampe i forum Träningsprogram
    Svar: 9