för det är så enormt tråkigt och motivationssänkande att träna hemma.. Sen har du väl inte tillgång till så jättemånga redskap hemma kanske.. Lite bättre med det på gym.
Hej,
Jag skulle vilja veta vad det är för nackdelar med att träna styrketräning hemma? Har ganska mycket grejer i garaget och är sugen på att köra igång på allvar men eftersom polaren säger att jag hellre ska köpa gymkort så tvekar jag lite![]()
för det är så enormt tråkigt och motivationssänkande att träna hemma.. Sen har du väl inte tillgång till så jättemånga redskap hemma kanske.. Lite bättre med det på gym.
Mja, sådär motivationen har jag nog så det är inget problem. Men vad exakt är det du inte kan träna på hemma som man kan träna på ett gym?
ok. Man har ofta inte tillgång till maskiner som benpress och större. isåfall blir det något multigym grejs som är rätt kassa.. dålig kvalité och lite vikter.. kan inte utvecklas lika mycket.
jo kanske det. men jag har tillgång till kompletta fria vikter och kan köra knäböj?? det är väl en ganska bra benövning?
ja det är klart du kan köra.. men tänkte mest på kompletterande övningar då.. ben curl, cable curl osv kan du inte köra hemma exempelvis
Nej, jag har inte några sådana maskiner hemma men jag gillar att träna med fria vikter och behöver inte några maskiner vad jag vet.. tänkte mest vad det skulle vara för fördelar att träna hemma annars.. inte maskinerna, utan mer allt annat?
ok... jag ska lista vad jag tycker är skönt på ett gym, inte endast för mig själv utan i allmänhet..
* Finns personal, också hjälp om man vill ha
* Bra utbud med vikter (behöver inte skruva och greja utan finns "färdiga", bara att träna)
* Finns bra med cardio-maskiner
* Bättre kvalité, mer rejäla än såna som man använder hemma
* Kan träna mindre muskler, mer isolerande övningar (om man gillar det)
* Få tips av andra tränande som finns på gymmet
endast några få som jag tycker är klara fördelar.
Ja, det har du delvis rätt i.. Har man inteb ehov av hjälp eller annat så är det väl ändå bättre att träna hemma?? Om man trivs dvs.
tycker fortfarande det är bättre att träna på gym. Finns mer chans att utvecklas
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)