kan säga det jag vet.
- Kreatin binder vätska, du kommer gå upp i vikt
Kreatin används för ökad prestation, du kan bli lite snabbare, lite starkare. Ta något extra kilo.
Kreatin finns i flera former, mikroniserat osv.
Kreatin kan orsaka finnliknanade utslag (fått själv), magproblem eventuellt dehydrering om man itne dricker tillräckligt mycket (mer än normalt).
Kreatin tas bäst i samband med mat (om man får magproblem, har själv märkt att det blir bättre)
Kreatin ska inte användas av personer med njurproblem. Detta är väldigt diskuterat, om det kan skada eller ej men enligt många så är det inte riktigt bevisat eller motbevisat.
Kreatin finns i pulver och kapselform. Mig veterligen så är pulverform bättre, då kroppen slipper att bryta ner kapseln som bara är onödig egentligen. Bara om det smakar skit vilket kreatin inte gör. Kreatin har en "neutral" smak.
Personligen tar jag 1 msk per dag, utan uppladdning och det fungerar perfekt. Jag vet inte om detta med uppladdning är ett "försäljningstrick" eller ej. Men jag har inget behov för det.
Det finns även "non-responders", personer som inte svarar på kreatin och inte får några märkbara resultat i form av viktökningar eller ökat repsantal.
Man får inte muskler av kreatin utan du får muskler genom den ökade belastning du kan utvinna genom att använda kreatin.
Det var nog det jag hade på skallen. Kanske dyker upp något senare.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat