+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Oerfaren ska blanda sig en gainer

Smauland är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard Oerfaren ska blanda sig en gainer

Tjenare, kanske ska presentera mig först lite då jag är lite ny här.

Danne, 20 år med mina ca 175 cm, och "endast" 55 kg

Har som sagt inte varit så mycket för att träna tidigare och har precis bestämt mig och har ett mål att bygga på mig själv en hel del.

Mitt mål är 70 kg inom loppet av 1-2 år med stadig träning. Ser det hela som ett personligt projekt och ska bland annat dokumentera och köra stadiga scheman för bästa resultat.

Träningen ska utföras på hemma plan med hjälp av bänk med skivstång för bla bänkpress, hantlar, matta, och joggingskor.
    kommer att börja med 3 dagars schema för att inte överträna.

*Till min fråga:
    Jag funderar på att införskaffa någon form av kosttillskott på billigaste student vis för bästa resultat och undrar vilka produkter och gärna hur jag ska blanda för att få någon bra gainer som jag antar att jag söker?

Tack på förhand.
    //Danne

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Välkommen till forumet!

15 kg på 1-2 år är rätt mycket men inte en omöjlighet, däremot om det är ren muskelmassa så blir det lite svårare.

Om du kör hemma, om du måste d.v.s så kör på basövningar i främsta ledet och satsa sen på lite kringövningar som du kan komplettera med. Har du en skivstång kan du köra det mesta som;

Bänkpress
    Knäböj
    Militärpress
    Marklyft
    osv.

En gainer kan du köpa färdigblandad för runt 70 kr per kg i billigaste laget från farmacia.cc.. Du kan också blanda själv vilket blir billigare, köp isåfall dextropur, malto eller andra kolhydrater. Men se till att du håller fokus på din vanliga kost, det är här mycket ligger för att lägga en bra grund.

Micke är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

du är nog mer eller mindre underviktig. 55 kg på 175 är lite för lite. Men det är bra att du tar tag i det nu.. Kör på med gymmet och käka bra så ska du se att resultaten kommer

daniel är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

70 kg på två, inga problem! bara du håller det igång, käkar bra och är disciplin så kommer allt gå vägen.

kbick är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av daniel
    70 kg på två, inga problem! bara du håller det igång, käkar bra och är disciplin så kommer allt gå vägen.
    15 kg muskelmassa är inte heller helt enkelt på den tidenl.

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Tack för svar, tror själv inte att det kommer att bli några problem med 15 kg på 2 år för mig då jag aldrig tränat efter schema förr och är väldigt smal.
    Så jag tror att de första kilorna kommer att slinka på bra

Kommer att prova med Gainer Pro, och Whey-80 till att börja med. Får se hur det hjälper.
    Har inga problem med att äta, är bara sån att det läggs inte på mig och är ute och rör på mig på tok för lite.
    Men nu ska de ändras före / efter bilder ska tas så får man se hur det hamnar om sådär ett år.

//Daniel

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

förresten.. är Kreatin nått att ha för en nybörjare?

//Danne

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Ser egentligen ingen anledning att ta kosttillskott som nybörjare överhuvudtaget =).. Bästa är att lära sig grundläggande om kost och sen lägga till kosttillskott om man tycker det behövs..

Men annars har du väl valt rätt. Kreatin är lika mycket för nybörjare som för mer erfarna.. Men jag tycker inte du ska använda det då du kommer öka bra som nybörjare ändå. Kreatin ger bara marginella förbrättringar.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Blanda protein i vatten eller mjölk
    Av roger i forum Kosttillskott
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 13:50
  2. Protein, gainer och viktökningen
    Av bigor i forum Kosttillskott
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 08:03
  3. Blanda protein i vatten eller mjölk
    Av viktor i forum Kosttillskott
    Svar: 4