jag hade nog lagt ett stort intag (20%) på kvällen innan så man har energi till att träna på morgonen. Sen frukost och mellanmål har du där efter.
Hallå allesammans.
Har en fråga angående att träna på morgonen och min fråga är följande.
Är sugen att börja träna på morgonen men hur gör man med maten osv då?
Räcker det att bara käka frukost, ta en proteinar och sen bara kötta på och efter träningen käka lunch, middag och alla andra mål?
Mvh Jonas
Jonas var namnet!
Tränar på Bollhuset.

jag hade nog lagt ett stort intag (20%) på kvällen innan så man har energi till att träna på morgonen. Sen frukost och mellanmål har du där efter.
Tack för tipsetUrsprungligen postat av biffen
![]()
Jonas var namnet!
Tränar på Bollhuset.

jag tränar hellre på kvällen.. känns som man har "lättare" att förbereda sig då.
Brukar jag också göra men tänkte liksom ifall man någon gång skulle vilja testa morgonen ifall man börjar sentUrsprungligen postat av adamH
Jonas var namnet!
Tränar på Bollhuset.

Ska du träna riktigt tidigt?
Typ 7 eller 8aUrsprungligen postat av daniel
Jonas var namnet!
Tränar på Bollhuset.
kan man träna innan 6 på morgonenn?? är det dåligare än att träna på kvällen?
Ne det är klart inte dåligare på kvällen vad jag vet är det mycket bättre men undrade bara liksom för dom bästa tränar ju ett pass på morgonen och ett på kvällen och kan ju vara bra att veta hur dom gör rent kost mässigt inför morgonpasset....Ursprungligen postat av sikken_kille
Jonas var namnet!
Tränar på Bollhuset.

Jag tycker det handlar rätt mycket om hur du känner dig på morgonen. Är du kapabel till att träna (pigg och alert) så kan man givetvis göra det. Vissa människor har lättare för att träna på morgonen än andra, jag är i den senare kategorin. Jag har testat, men det blir mest skit av min träning om jag kör på morgonen. Har läst någon studie dessutom att det är större risk för katabol effekt vid morgonträning.
Det är också viktigt att du får den energi som du behöver för att köra ett träningspass på morgonen. Därför måste du förbereda dig innan träningspasset så kroppen hinner ta upp näringsämnena så du kan köra på sedan.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)