Kör det som känns bäst =). Lyssna inte så mycket på vad andra säger, det är bara detaljer. 1 set funkar lika bra som 3, i alla fall i början.
Hej, jag har tränat ett tag och hört diverse om det här hur många set man ska köra.. vissa säger en sak medan andra säger en annan.. vad anser ni att man ska köra?

Kör det som känns bäst =). Lyssna inte så mycket på vad andra säger, det är bara detaljer. 1 set funkar lika bra som 3, i alla fall i början.
Har du nyligen börjat träna ser jag ingen anledning att gymma 3 set. Finns viss forskning som även säger att det inte spelar någon roll med 1 eller fler set.
Samtidigt finns det studier som visar att fler set ger bättre stimulans av musklerna.
http://www.frankpr.net/BB/test_production.txt

Kör och har alltid kört 3 set. Nu började jag kanske lite dumt men tunga övningar, på den tiden då man inte visste bättre. 1 set gör att du måste ha en jävla massa övningar bara.

Mja det beror på hur man gör det. Personlige tränar jag också med fler än 1 set.
De känns ju bättre med fler sett tycker jag. Man har tid å vila mellan setten om man kör flera också.
Man kan alltid superseta..
Kör nästan alltid tre set x 8 reps. Händer att man lägger in ett fjärde set också men ingen standard. funderar dock på att röra om lite i grytan snart

supersets är störtskönt men passar inte alltid.
Jag kör 2 set cirkus 6-15 reps. Varierar ganska mycke

Ska lägga om mitt nuvarande, så ska lägga upp det sen så får vi se hur det går.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)