+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Angående styrketräning armar!

Marcus är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard Angående styrketräning armar!

Hejhej! Tränat i ca, ett halvår nu & skulle vilja ha lite svar från erfarna!

Det är så att jag har ganska stor underkropp sett emot mina armar & vill därför lägga mkt mkt koncentration på armarna!

Käkar, kreatin & protein vid sidan om träningen!

Om jag vill nå maximal ökning utav armar då menar jag storlek, då förstår jag att jag måste träna triceps lika mkt som biceps då triceps är 2/3 utav armen! Men hur ofta ska jag träna.. kör stenhårt pass både på biceps & triceps ca en timme. varannan dag ca. tills jag är helt slut i armarna. Jag kontrar övningarna med varannan biceps & varannan triceps! Jag känner ingen träningsverk vid nästa armpass.. men ska man låta armarna vila längre för att dom måste återhämta sig en längre tid.. har alltså tänkt lägga ner "kroppen" för att bara fokusera på armarna!

Vore väldigt tacksam över seriösa svar inte där det står träna hela kroppen utan hur ni uppfattar att man ska träna som bäst för att få stora armar Mvh Marcus!

piip är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Jag ska vara lite tråkig och säga, att du bör träna hela kroppen=).

Men, precis som du själv säger så utgör triceps 2/3 av överarmens muskulatur. vill du ha stora armar är det här du ska lägga vikten. För det första så ser du ut att träna armar sjukt ofta. Varannan dag? Det är på tok för mycket, aldrig en chans i världen att du får fullständig återhätmning där inte. Dela upp triceps och biceps på två olika dagar. T ex när du tränar bröst kan du lägga in triceps då tricpes stimuleras även under bröstpassen. Två flugor i en smäll. Biceps kan du lägga in i ryggpassen.

Vilka övningar kör du?
    Pumpin iron!

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Förstår precis hur du tänker.. ja det är alldeles för ofta men säg att varannan dag kanske var att ta i men jag tränar iallf var 3dje dag så som jag beskrev.. men som jag sa.. jag vill veta hur man kommer åt maximal muskelbyggnad utav armarna!! inte rygg, & inte bröst..förstår att dessa ingår i dessa muskelgrupper dock ingår i dessa övningar! Men vill veta hur man fokuserar "endast" på armarna för att bygga upp dom maximalt! förstår du? kör inte på nått direkt "hightech" gym så kör med hantlar kör fristående övningar samt utgår från benet & fristående curlstång, på biceps! Triceps kör jag "headcruschern" på lr vad den kallas! & även med rep kopplad till "maskin" Mvh Marcus!

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Jag tror ju på att destå mer du påfrestar en muskel destå mer växer den.. så länge den får vila tillräckligt länge & inte överbelastas? detta låter ganska logiskt för mig men.. frågan är hur länge en muskel behöver för att återhämta sig för ett rejält pass tills man är helt slut på biceps & triceps!

piip är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Det är din kropp så du bestämmer självklart vad du vill träna. Främsta anledningen till att inte träna för ofta är just överträning. Spränger du sönder armarna totalt var tredje dag så det är klart det behövs en del återhämtning. För muskeluppbyggnad, hypertrofi är 8-12 reps rekommenderat i de flesta fallen. Det är väl en standard. Kör TUNGT, så kommer dina triceps samt biceps att visa sig såsmåningom.
    Pumpin iron!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Få muskulösa armar
    Av kop i forum Styrketräning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 19:43
  2. strunta i att träna armar?
    Av okido i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 02:03
  3. Få större armar
    Av omega i forum Styrketräning
    Svar: 12