Ja skulle tro att de räcker med att du äter mycket "vanlig" mat. Typ 5 mål om dagen. Fast de går nog fortare om du käkar proteinpulver eller nått liknande också. Glöm inte å träna bara : P
har försökt länge att gå upp i vikt men det går liksom inte.. hur göra för att enklast gå upp i vikt?? Ska man börja äta kosttillskott eller räcker det med vanlig mat??
Ja skulle tro att de räcker med att du äter mycket "vanlig" mat. Typ 5 mål om dagen. Fast de går nog fortare om du käkar proteinpulver eller nått liknande också. Glöm inte å träna bara : P

Det räcker med vanlig mat, ja. Men det kan bli något enklare med ett kosttillskott. Testa isåfall att köra på en gainer efter träning eller liknande.
Pumpin iron!

hur mycket ska du öka i vikt då? sj har jag väldigt svårt att lägga till fler måltider, men prova gärna med att laga maten du äter med " lite mer" olivolja, en skiva pålägg extra på smörgåsen.. komplettera dina lagade mål mat med en knäckesmg. några tips bara...
Tack för tipsen..
hehe, jo men det är inte fettvikt jag vill gå upp i utan mest muskelmassa.. alltså jag vill självklart gå upp i vikt överhuvudtaget men främst muskelmassa och då är inte olivolja kanske det bästa?Ursprungligen postat av lillruffset
w

en gainer efter träningen. funkar för de flesta.
Har man bra aptit är det inga problem. Då är det bara att lägga på 2 mellanmål och om du tränar styrketräning så kan du ta en gainer inom 1 timma efter träning för att uppnå optimalt resultat.
För övrigt, bara för att man lägger på olja på maten så blir man inte automatiskt fet. Däremot så är det inte så jätte nyttigt om du överkonsumerar som med alla andra saker. Det är dock ett bra komplement för viktuppgång.
har köpt gainer o protein och hoppas på viktuppgång nu. tar gainer efter och före träning och protein på morgon, eftermiddag och kväll.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)