Låter jävligt jobbigt =). Jo det är säkert effektivt men ta det lugnt så du inte skadar dig. Har du tränat liknande innan? Annars kan det vara en idé att köra utan vikt i några veckor innan.
Hej... Ska börja köra nu till våren lite hård konditionsträning och fettförbränning. Undrar lite om vad ni tror om mitt lilla upplägg.
Kommer köra intensivt, på en kulle med vikt på ryggen för ökad belstning. Kullen är ett par hundra meter och kommer kanske köra med 5 kilo på ryggen till att börja med. Låt oss säga att man springer ner och joggar upp, kommer nog bli riktigt jobbigt men tror ni det kan vara effektivt?

Låter jävligt jobbigt =). Jo det är säkert effektivt men ta det lugnt så du inte skadar dig. Har du tränat liknande innan? Annars kan det vara en idé att köra utan vikt i några veckor innan.
Håller med, låter fruktansvärt jobbigt!
Men du bör nog vara försiktig på nervägen, har du inte sprungit mycket så kan knäna ta rejält med stryk, speciellt med tanke på extravikten!
tack för svaren.. kommer istället köra utan vikt i början för att sedan lägga på mer belastning.. jag har inte löptränat på ett bra tag så jag är rätt ovann kan man väl säga. dock så har jag tränat på gym ett par år.

Varför inte bara köra på plan mark? Det kommer vara nog så jobbigt bara det om du tränar 85/90% av Vo2MAX och sen kör lätt gång eller jogging emellan högintensiva intervallerna.
Tänkte mest få lite extra motstånd, men jag överväger att träna så som du säger först kanske.Ursprungligen postat av biffen
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)