börja käka en bra gainer, det gör skildnad, tror mig
Jag har ett litet problem.
Saken är att jag tar ganska bra med vikter i olika övningar men jag växer inte. Känns rätt kasst när man ser mycket biffigare personer som för jämnan tar hälften av vad jag själv klarar. Jag växer inte men blir bara starkare och starkare.
Kör enligt vad som brukar kallas muskelmassaöknings "metoden".
Nä, men jag ligger mellan 8-12 repetitioner.
Så här tar jag ungefär i basövningar:
Hantelpress: 32kg per hantel x 6-8
Axelpress: 26kg x 8
Knäböj: 100kg x 8
Men som sagt, jag ökar inte i muskelmassa ett skit.
Visst jag har gansak fin muskelmassa den jag har men jag vill ju ökaBli lite störrre liksom!!
Någon som har lust att hjälpa mig?
börja käka en bra gainer, det gör skildnad, tror mig
Tjena JinXize,
Jag käkar redan 160gram (620kcal) Twinlab Mass Fuel under varje träning. Dessutom kör jag på Dahlblads proteinpulver under dagarna.
Men det ger ändå inget![]()
Tjenare larsa
Om du vill bli starkare och större så råder jag dig att du kör 4-6 repetitioner med en vikt som är tung nog att klara 4 repetitioner men inte för lätt för att kunna göra 6 repetitioner. Kör du 6 repetitioner utan problem så höj vikten. Kör inte mer än 9 Sets/muskelgrupp, kör 6-9 TUNGA sets, och om du utför övningen väl och verkligen överbelastar muskeln så kommer du garanterat att växa, jag kör precis sådär och det funkar otroligt bra, har aldrig testat något bättre.
Sedan är vilan mycket viktigt som du säkert redan vet, vi säger att du kör ben på måndag, och då ska du inte köra ben igen förns 5-7 dagar efter (5 dagar minst) i och med att du kör såpass tungt så måste muskeln få vila ordentligt. Glöm inte att äta rejält med bra och nyttig mat, skaffa gärna kosttillskott som typ Gainer eller liknande, det hjälper dig att få i dig rätt mängt proteiner/kolhydrater osv.
Här är hemsidan där jag fått all min kunskap ifrån och det är bland det bästa jag någonsin läst, http://www.ast-ss.se och metoden kallas för Max-OT
Protein DIREKT efter avslutat träning.....10-20 gram
Funkar för mig, tro mig jag har mätt muskler kontra fett i ett år nu så jag vet att det funkar (Kroppssammansättningmätning )
Jo, men är det inte så att man ska ha snabba kolhydrater direkt efter träning. Sen vänta cirka en timme och då ta protein för att reparera nedbrytna muskelfibrer? För det gör jag redan nämligen men det händer inte mycket ändå.Ursprungligen postat av Vardagshjälten
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)