+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bästa proteinet?

k0ppermind är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard Bästa proteinet?

Jag har nu testat lite olika protein och vet inte riktigt vad jag ska säga om dessa vad gäller kvalité. Är lite besviken av vissa men vill gärna höra om era erfarenheter.

Jag har testat följande protein, vissa under två eller fler månader.

Pro FX - Tillverkare är NUTREX
    Whey FX - Tillverkare är NUTREX
    ProZyme - Tillverkare är Tech nutrition i Norge
    Whey 80 - Tillverkare är Vet inte vem

I alla fall så skiljer sig dessa proteiner fullkomligt åt. Det sämsta proteinet är absolut PRO FX följt av Whey 80, därefter har vi Whey FX och det absolut bästa är ProZyme från Tech nutrition. Enligt försäljarna är alltid proteinet "det bästa på markanden" på precis alla protein de har i sitt sortiment så man kan ju börja undra lite.

Att Pro FX skulle vara sämst var inget jag blev förvånad över eftersom det också är det ett väldigt billigt protein. Men ger det något? Nej! Smakar det bra? Nej! Löser det sig bra? Nej! Inte ens med vatten. Jagk an stå ut med att ett protein smakar dåligt men ändå ger något, men Pro FX är verkligen att kasta pengarna i sjön.

Whey 80 som saluförs av marknadsledande gymgrosssisten (kommer inte handla mer där) är också ett dåligt protein. Smaken är väl något bättre men det ger knappast något nämnvärt. Också ett billigt protein som är tillverkat för att sälja i stora kvantiter och tjäna stora pengar. Detta protein ska ni inte satsa på.

Whey FX är enligt mig det bästa protein som är budget. Billigt, smakar bra och ger faktiskt också något tillbaka. Det funkar helt klart för den absolut smala plånboken men jag skulle hellre rekommendera något annat lite dyrare med tanke på resultat.

Så har vi mitt fjärde jag testat, ProZyme från Teck nutrition är det absolut bästa protein jag testat. Det smakade inte så himla gott men det gav mig resultat! Dyrt var det men det är det också värt och blir billit i längden med tanke på vad det ger i förhållande till billiga proteiner.

Jag menar bara att man inte ska ta något billigt protein BARA för ATT det är BILLIGT. Ta någon som innehåller någon form av kvalité och tänk inte på kvanitet. Det lönar sig verkligen i längden som med allt annat. Satsa på något som fungerar!

Så, vad har ni för erfarenheter av olika protein?

piip är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Kan inte annat än hålla med dig. Men jag tror nog skillnaderna är ganska marginella.
    Pumpin iron!

_Jonas är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard Re: Bästa proteinet?

Citat Ursprungligen postat av k0ppermind
    Jag har nu testat lite olika protein och vet inte riktigt vad jag ska säga om dessa vad gäller kvalité. Är lite besviken av vissa men vill gärna höra om era erfarenheter.

Jag har testat följande protein, vissa under två eller fler månader.

Pro FX - Tillverkare är NUTREX
    Whey FX - Tillverkare är NUTREX
    ProZyme - Tillverkare är Tech nutrition i Norge
    Whey 80 - Tillverkare är Vet inte vem

I alla fall så skiljer sig dessa proteiner fullkomligt åt. Det sämsta proteinet är absolut PRO FX följt av Whey 80, därefter har vi Whey FX och det absolut bästa är ProZyme från Tech nutrition. Enligt försäljarna är alltid proteinet "det bästa på markanden" på precis alla protein de har i sitt sortiment så man kan ju börja undra lite.

Att Pro FX skulle vara sämst var inget jag blev förvånad över eftersom det också är det ett väldigt billigt protein. Men ger det något? Nej! Smakar det bra? Nej! Löser det sig bra? Nej! Inte ens med vatten. Jagk an stå ut med att ett protein smakar dåligt men ändå ger något, men Pro FX är verkligen att kasta pengarna i sjön.

Whey 80 som saluförs av marknadsledande gymgrosssisten (kommer inte handla mer där) är också ett dåligt protein. Smaken är väl något bättre men det ger knappast något nämnvärt. Också ett billigt protein som är tillverkat för att sälja i stora kvantiter och tjäna stora pengar. Detta protein ska ni inte satsa på.

Whey FX är enligt mig det bästa protein som är budget. Billigt, smakar bra och ger faktiskt också något tillbaka. Det funkar helt klart för den absolut smala plånboken men jag skulle hellre rekommendera något annat lite dyrare med tanke på resultat.

Så har vi mitt fjärde jag testat, ProZyme från Teck nutrition är det absolut bästa protein jag testat. Det smakade inte så himla gott men det gav mig resultat! Dyrt var det men det är det också värt och blir billit i längden med tanke på vad det ger i förhållande till billiga proteiner.

Jag menar bara att man inte ska ta något billigt protein BARA för ATT det är BILLIGT. Ta någon som innehåller någon form av kvalité och tänk inte på kvanitet. Det lönar sig verkligen i längden som med allt annat. Satsa på något som fungerar!

Så, vad har ni för erfarenheter av olika protein?
    Det är helt enklet vad man är beredd att betala och hur mycket man vill stas men personligen tycker jag det känns onödigt att betala mer för ett protein som redan är bra.
    Har testat Whey 80 och Milk 90 och Whey 80 var helt klart bäst och mycket billigt till priset 150 kronor/ kg och bör även tillägga att Whey 80 är ett snabbt protein som tas innan och efter precis som Whey men skillnaden mellan Vitargo, Whey och WNT är i princip smaken och därav priset.
    Men tipset är att själv känna efter och ta det som passar en själv.
    Jonas var namnet!
    Tränar på Bollhuset.

adamH är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2007

För litet test för att säga något, men det var trevligt ändå. tackar

biffen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2007

Både Pro FX och Whey 80 är helt okej protein. Inget fel på dem när det är frågan om kvalité. Det andra har jag inte hört talas om så det vet jag inte. Annars har jag nog testat vart enda protein på marknaden...

Falken är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2007

Citat Ursprungligen postat av biffen
    Både Pro FX och Whey 80 är helt okej protein. Inget fel på dem när det är frågan om kvalité. Det andra har jag inte hört talas om så det vet jag inte. Annars har jag nog testat vart enda protein på marknaden...
    Instämmer, man får dessutom vad man betalar för. Vill man kan man köpa esapro eller annat protein med mycekt högt värde av ESA..

eivind86 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Jag har själv nu testat olika protein tillskott i 3 års tid och kan med egen upplevelse och erfarenhet säga att Dalblads Ultra Milk var det bästa någonsin!

Brukade köpa från MMsports som alltid hade bra pris och snabb leverans,pga nära utgångs datum,men påverkade ej dess kvalité! Tråkigt nog sluta dom sälja detta protein.

Förmodligen så var det lite av en doldis ute på marknaden, som trampades över av alla så kallade mirakel tillskott och allt annat skräp!

Blandingen består av Mjölk och Vassle proteiner, med bra kvalité och hade en hög dos av naturliga BCAA syror som sparkade igång muskeltillväxten.

Personligen så är den till och med bättre än Dalblads (Three In One) som också har fått mycket beröm av sina köpare..Dalblads proteiner är inte direkt så billiga på marknaden, men lägger man ned så jävla mycket slit på gymmet så får man också vara beredd att det kan svida i plånboken!

Jag tvingades att gå över till whey 80 nu pga ekonomisk kris, men kan säga er det att nästa gång sparar jag hällre dom pengarna till riktigt protein än att köpa grisen i säcken!

Nu påstår jag inte att Dalblads är bäst,men iallafall det bästa hitills. Det finns säkert fåtal andra märken som är bra ute på marknaden, men en sak vet jag jävligt väl är man får exakt det man betalar för "Kvalité=Pengar"!

Så till alla er där ute som tror att ni kan slippa billigt undan, tänk om. Inte en Chans att Företagen har råd att förse sina kunder med topp proteiner för vrak priser!

Vad är mest värt resultat som kostar eller inga resultat som kostar?

Champ är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Varför raderades min post? Utan anledning?

Champ är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Ah, tydligen var länken i mitt förra inlägg reklam. Tips admin.. ta bort länken och meddela istället för att bara radera.

Hur som helst så vill jag ändå slå ett slag för och tipsa min omgivning om Skip och Bigboss. Det är pålitliga och beprövade produkter för den som söker det bästa och inte nödvändigtvis det billigaste.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. bästa multivitamin
    Av rtf i forum Kosttillskott
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 21:52
  2. Bästa konditionsträning för fettförbränning
    Av ashy i forum Motion och kondition
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 00:06
  3. Bästa utövning för fettförbränning
    Av sarap i forum Motion och kondition
    Svar: 3