Det finns krom-tabletter som ska minska sötsuget. Det finns dock inga studier som visar det men diabetiker har sett positiva resultat.
Annars gäller det att sköta sin kost, ät regelbundet. Känner du ändå att du behöver något sött kan du ta en frukt.
Jag är så otroligt sötsugen av och till och ibland kan jag verkligen inte stå emot om det finns något sött i hemmet som kakor eller godis. Känner verkligen att jag måste sluta äta sötsaker helt..
Någon som har några tips om hur man kan minska sötsuget på ett bra sätt. Kanske finns det något kosttillskott som gör så att man bli mindre sötsugen?
Det finns krom-tabletter som ska minska sötsuget. Det finns dock inga studier som visar det men diabetiker har sett positiva resultat.
Annars gäller det att sköta sin kost, ät regelbundet. Känner du ändå att du behöver något sött kan du ta en frukt.
Själv tycker jag att ägg minskar sötsuget, och vatten med pressad citron i och ingefära. Om du är så sötsugen så tycker jag definitivt du ska prova lättmjölk (eller den mjölk du nu dricker) med osötade hallon i. Jag lovar, det smakar underbart ljuvligt. :-) Vindruvor är också ganska bra att sitta och plocka av.
/Sarah
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)