Kolla på Bicepstips från Ronnie Coleman i filmforumet![]()
Tänkte höra lite med tips om övningar för biceps. Tänker mer egentligen ett komplett träningspass för biceps. Jag antar att man inte brukar köra ett "eget" träningspass för biceps men man kan väl kombinera det. Känns mycket att köra 1 timme träning enbart biceps eller? Hur gör ni?
Kolla på Bicepstips från Ronnie Coleman i filmforumet![]()

Det räcker med att du kör vanliga basics övningar som Koncentrations Curl och hammer curl. Biceps är egentligen en av de enklaste musklgruppen att träna. Bara att köra på, ta det lugnt och kör strikt. Ta hellre mindre vikter och utför övningen rätt än att ta mer vikter än du kan hantera..
Mitt tips är att låta biceps komma lite av sig själv. Låt basen i bicepsträningen komma tillsammans med ryggträningen. Alla övningar för övre delen av ryggen belastar biceps i någon grad. Ta ut det sista i kocentrerande övningar om du vill. Men tänk inte för mycket biceps. Du vill inte se "strandtränad ut", dvs för mycket överarmar och bröst!
Tjenare
Biceps är en lätt muskelgrupp att träna och det finns igentligen 3 riktigt bra övningar för biceps och det är Skivstång, Curlstång och Hantlar. Vill du öka i massa och styrka i biceps så kör tungt, men inte mer än vad du klarar av såklart. Ca 4-6 repetitioner med så mkt vikt du klarar av och med 6-9 sets. Mycket andra övningar än dem jag precis skrev här är idiotiska övningar, precis som hantelflys och andra stela övningar. Och som jag såg att någon skrev var att du kan vänta lite med biceps i och med att du får med biceps när du kör rygg så stämmer det givetvis men du får inte samma överbelastning som du behöver för att bygga bra med muskelmassa.
Pm:a gärna mig om du har fler frågor eller funderingar!

Jag tycker inte riktigt du har rätt där. 4-6 repetitioner innebär styrka och inte massa. Kör 8-12 reps och du bygger massa. Förövrigt så är hantelflyes bra kompletterande övningar och man ska köra med variation.Ursprungligen postat av pontaa

Måste säga att jag håller med Daniel. Det kommer visserligen massa på 4-6 reps också men om man i huvudsak vill bygga massa är det 8-12 reps som gäller.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)