+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Protein, kreatin och ALA?

andy13 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard Protein, kreatin och ALA?

Hej!

Funderar på vilken kombination av kosttillskott som är bäst. Har som mål att fortsätta öka muskelvolym men också försöka bränna en del fett. Använder idag endast whey-100.
    Funderar nu på att köpa kreatin och fettförbrännande också. Som jag förstår det hjälper ALA till att ta upp kreatinet men det bränner även fett. Skulle då dessa två produkter räcka eller kan man även ta en annan fettförbrännande? Har ni några speciella produkter att rekommendera? Jag tänker fortsätta på whey-100.

MVH
    Andy

piip är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

ALA eller liponsyra försvårar fettinlagringen och ordnar mer effektivt fettförbränningen men är inget mirakeltillskott. Du förlorar inget på att lägga till kreatin eftersom ALA förenklar upptaget av kreatin i och med insulinkänsligheten, så det är bara positivt i så fall. Om dessa produkter skulle räcka så är mitt svar ja, kolla istället på din övriga kost det kommer du få mycket mer resultat av. Kreatin kan hjälpa dig att få ett par extra reps eller ta några få extra kilon men maten är A och O vad gäller träningen. Hur ser ditt kostupplägg ut nu och vad är dina mål?
    Pumpin iron!

biffen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Kreatinet verkade bra på mig men tillsammans med ALA var det perfekt! Måste säga att du gör en bra kombination om du väljer följande.

andy13 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Försöker äta så reglbundet som mitt schema tillåter vilket innebär frukost med knäckebröd eller fil o flingor tillsammans med whey 100. Lunch 3-5 timmar senare o då får det blir vad restaurangerna kring campus erbjuder. Oftas blir det ett mellanmål på eftermiddagen. Sen brukar jag käka middag ibland före och ibland efter träningen. Vet inte vilket som träningsmässigt ger bäst resultat iofs!?
    Läste precis om något kosttilskott med bara långsamt protein vilket skulle intas innan sömn. Vad tror ni om det?
    MVH

piip är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Du skulle säkerligen kunna slänga in något extra mål per dag. Sedan äter du antingen flingor med fil eller knäckebröd eller äta du båda? Frukosten är viktig och den bör man inte snåla med. Det proteinet du talar om är Kasein som intas innan nattsömn och tas upp långsammare än vanligt vassle.

Många menar att intag av kasein eller vassle inte spelar någon större roll då den tid det tar för kroppen att ta upp proteinet tar obetydligt längre tid vad gäller kasein. Jag skulle isåfall bara använda kasein som ett komplement till ditt vanliga vassleprotein isåfall.
    Pumpin iron!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Skillnad mellan protein och protein
    Av ola i forum Kosttillskott
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 12:30
  2. Kreatin och viktökning
    Av life i forum Kosttillskott
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 18:37
  3. Kreatin, med och utan
    Av Lok i forum Kosttillskott
    Svar: 11