Jag kör bröst / triceps samma träning, det känns bättre än att köra triceps dagen efter innan muskeln har fått vila ut ordentligt.
Vet att bröstpassen tar ganska så bra på tricepsen och undrar därför om det är vettigt att köra triceps samma dag.

Jag kör bröst / triceps samma träning, det känns bättre än att köra triceps dagen efter innan muskeln har fått vila ut ordentligt.
[size=7][b]Mål: 70 Kg till "Beach '07"[/b][/size]
[size=7][b]Deadline: 13 Juni[/b][/size]
[size=7][b]Återstående: 3,8 Kg[/b][/size]
[size=7][b][url=http://www.forum.kosttillskott.org/traeningsprogram-dgale-t44.html]Träningsschema[/url][/b][/size]
Okej, så det finns inga nackdelar med detta då? Tex att man får mindre ut av sitt triceps pass om man tar ut sig vid bröstövningarna?

Jag hade definitivt delat upp triceps och bröstpasset. Onödigt med så mycket belasting på triceps på samma pass.
Jag tycker det helt och hållet beror på vilka övningar du kör.
Kör du hantelpress och verkligen håller armarna 90 grader istället för att gena genom att hålla dom närmare kroppen, så värmer du bara upp triceps.
Mål: 90kg+ Januari -08
Tankar: Börja löpa nu i när vädret är fint igen?
Torrvikt: 81 kg
Längd: 189 cm
__/../
Jag kör bland annat hantelpress, men också en del andra övningar. Cirka 6 övningar sammanlagt på brösten.Ursprungligen postat av C
Jag tycker låter som på tok för många övningar, men det råder många olika åsikter om det.Ursprungligen postat av jens
Daniel här på forumet tycker tillexempel att man bör ligga på runt 5-6 övningar (som du gör) om jag fattar rätt. Medans jag tycker man bör hålla sig till max 4 övningar.
Kör du flera bröstövningar tycker jag det låter klokt att dela upp bröst och triceps på olika dagar, för då värmer du inte bara upp triceps.
Se då bara till att du inte tränar triceps dagen efter bröst, då det gör att den inte får vila 48 timmar och kan då istället brytas ned.
Mål: 90kg+ Januari -08
Tankar: Börja löpa nu i när vädret är fint igen?
Torrvikt: 81 kg
Längd: 189 cm
__/../
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)