Kör du grundläggande övningar som tar på många muskelgrupper eller kör du övningar som är mer ingående på "enstaka" muskler ?![]()
Här är mitt träningsprogram. Kommer lägga upp vilka övningar och hur många reps jag kör senare.
För tillfället tränar jag 4-6ggr i veckan (försöker träna varje veckodag och vila på helgen)
Dag 1: Bröst, Triceps
Dag 2: Ben, Mage
Dag 3: Rygg, Axlar, Biceps
Dag 4: Börja om på dag 1
Mål: 90kg+ Januari -08
Tankar: Börja löpa nu i när vädret är fint igen?
Torrvikt: 81 kg
Längd: 189 cm
__/../

Kör du grundläggande övningar som tar på många muskelgrupper eller kör du övningar som är mer ingående på "enstaka" muskler ?![]()
[size=7][b]Mål: 70 Kg till "Beach '07"[/b][/size]
[size=7][b]Deadline: 13 Juni[/b][/size]
[size=7][b]Återstående: 3,8 Kg[/b][/size]
[size=7][b][url=http://www.forum.kosttillskott.org/traeningsprogram-dgale-t44.html]Träningsschema[/url][/b][/size]
När det gäller rygg är det svårt att träna den utan att belasta biceps och axlar.Ursprungligen postat av DGale
Vid brösträning belastar jag även triceps, vilket passar bra då jag tränar den muskeln samma dag.
Vid biceps och benträning är det väldigt koncentrerade övningar, så där belastas inte de andra musklerna så mycket, iallafall har jag inte känt av det.
Självklart är all kritik välkommen.
__/../

Det låter bra, du är säkert stilig på gymmet !
[size=7][b]Mål: 70 Kg till "Beach '07"[/b][/size]
[size=7][b]Deadline: 13 Juni[/b][/size]
[size=7][b]Återstående: 3,8 Kg[/b][/size]
[size=7][b][url=http://www.forum.kosttillskott.org/traeningsprogram-dgale-t44.html]Träningsschema[/url][/b][/size]
Självklart.Ursprungligen postat av DGale
__/../

Tycker du kör för många muskelgrupper på för få dagar. Till exempel dag 3, det räcker väl med rygg och axlar den dagen.
Hur långa pass kör du?
Jag tycker det är bra att det inte är utspritt på så många dagar, det gör att man tränar varje muskelgrupp oftare och får snabbare resultat.Ursprungligen postat av daniel
Längden är olika. Bröst/triceps passet går på en timme ungefär.
De andra kan ta upp till 2timmar, dels för de är tunga pass, dels för att jag och dom jag tränar med snackar för mycket skit mellan våra set![]()
__/../
Update
Dag 1: Bröst
Bänkpress lutande 3x10
Hantelpress 3x10
"Cable fleys" Sittande 3x10
Triceps
Liggande tricepspress 3x10
Dips 3xMax
Pushdowns med rep 3x10
Dag 2: Ben
Framsida
Benspark 3x10
Knäböj 3x10
Baksida
Bencurl 3x10
Enbenspark 3x10
Vader
Stående vadpress 3x15
Sittande vadpress 3x15
Mage
Sit-ups Max
Benlyft Max
Dag 3: Rygg
Chins i maskin 3x10
Latsdrag fram i dragmaskin 3x10
Rodd 3x10
Axlar
Militärpress med stång 3x10
Axelpress i maskin 3x10
Axellyft åt sidan med hantlar 3x10
Biceps
Bicepscurl med hantel 3x10
Hammercurl med "hammercurl-stång" (ser ut såhär --[][]-- ) 3x10
Bicepscurl i kabelmaskin 3x10
__/../

Nja, snabbare resultat det vet jag ju inte. Du måste låta musklerna vila också. Ditt träningsprogram tycker jag ser bra ut, förutom att jag lagt in mer på bröstpasset. Tycker tre övningar är alldeles för lite. Och hur du kan köra det passet på 2 timmar det förstår jag verkligen inte. Men lägg i minst två till övningar på bröstpasset så blir det perfa!!.. Ska lägga upp mina övningar snart också.Ursprungligen postat av C
![]()
Vad jag vet räcker 48 timmar vila. Kan dock INTE säga att jag INTE fick en liten tankeställare och övervägde att splitta upp passen till 4 dagar, och köra ben för sig, och köra biceps och mage på en fjärde dag istället.Ursprungligen postat av daniel
Anledning till att det tar sådan tid, är som sagt att vi tränar väldig oeffektivt rent tidsmässigt. Det blir mycket skratt och snack med varandra och andra på gymmet. Samtidigt är väl det en utav de saker som gör att man blir så motiverad att träna så ofta och så hårt som man gör.
Bra, det ser jag fram emot=)
__/../
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)