+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Protein, hur mycket?

mattias är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard Protein, hur mycket?

Hur mycket protein är lagom för maximal muskeluppbyggnad. På min påse står det 1 gång före träning, en gång efter och en gång en timme efter träning. För maximal effekt.

Men jag undrar om man inte kan ta mer, skulle det vara bra eller dåligt att ta mer än vad som står på förpackningen.

DGale är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Du kan ta det i samband med frukost och som mellanmål mellan dina vanliga måltider och under dagen, efter träningen så kan du istället ta en gainer sen ett "nattprotein" innan sömn (kasein) som minskar nedbrytningen av muskler under natten men du kan även ta ett "vanligt" protein innan du lägger dig.

Det som står på påsen är väll oftast bara rekommendationer också.
    [size=7][b]Mål: 70 Kg till "Beach '07"[/b][/size]
    [size=7][b]Deadline: 13 Juni[/b][/size]
    [size=7][b]Återstående: 3,8 Kg[/b][/size]
    [size=7][b][url=http://www.forum.kosttillskott.org/traeningsprogram-dgale-t44.html]Träningsschema[/url][/b][/size]

Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av DGale
    Du kan ta det i samband med frukost och som mellanmål mellan dina vanliga måltider och under dagen, efter träningen så kan du istället ta en gainer sen ett "nattprotein" innan sömn (kasein) som minskar nedbrytningen av muskler under natten men du kan även ta ett "vanligt" protein innan du lägger dig.

Det som står på påsen är väll oftast bara rekommendationer också.
    Hehe, jo det är ju rekommendationer. Men vad är skillnaden på kasein och vanligt protein om man tar det innan man går och lägger sig? Det måste finnas en anledning till att man tar kasein istället för vanligt vassle? Sen undrar jag hur du menar, menar du att jag kan ta det fem gånger om dagen då och ändå främja muskeluppbyggnaden?

Reg.datum
    Feb 2007

Standard

jag har läst på olika ställen om hur mycket protein man behöver 0,8 gram per kilo och ända upp till 3 gram / kilo och detta utspritt över 5 - 6 tillfällen per dag.
    Väger man till exempel 65 Kg ska man alltså ligga på 52 - 195 g Protein per dag, rekommendationer är olika så det är räknat på 0,8 gram/ kilo som minimum och 3 gram / kilo som maximum.

Kasein är jag inte så hajj på med det är väll mer långsamt så att kroppen har något att bearbeta under natten istället för att gå på musklerna.
    [size=7][b][url=http://www.forum.kosttillskott.org/traeningsprogram-dgale-t44.html]Träningsschema[/url][/b][/size]

Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av DGale
    jag har läst på olika ställen om hur mycket protein man behöver 0,8 gram per kilo och ända upp till 3 gram / kilo och detta utspritt över 5 - 6 tillfällen per dag.
    Väger man till exempel 65 Kg ska man alltså ligga på 52 - 195 g Protein per dag, rekommendationer är olika så det är räknat på 0,8 gram/ kilo som minimum och 3 gram / kilo som maximum.

Kasein är jag inte så hajj på med det är väll mer långsamt så att kroppen har något att bearbeta under natten istället för att gå på musklerna.
    Men då måste man räkna in den vanliga kosten också? Alltså 52-195 gram protein inklusive mat och kosttillskott. Det låter dock väldigt mycket tycker jag.

Reg.datum
    Feb 2007

Standard

som det står på kosttillskott.org att enligt konsumentverket så är det 0,8 gram / kilo alltså 52 gram protein per dag, om man inte tränar.

Tränar man så behöver kroppen mer protein än 52 gram för att kroppen ska få vad den vill ha och då är det lätt att ta ett proteintillskott för att ge kroppen tillräckligt med protein.

Kort sagt, väger du 65 Kg ska du ha i dig 52 gram protein om du inte tränar men om du tränar så ska du ha i dig mer protein och detta enklast med hjälp av ett protein kosttillskott.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. soja protein VS whey protein
    Av okido i forum Kosttillskott
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 19:56
  2. Tar mycket vikt men växer dåligt
    Av larsa i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 12:29
  3. Hur mycket tränar du?
    Av biffen i forum Styrketräning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 16:32
  4. HUr länge ska man simma eller hur långt skam an simma?
    Av Loke i forum Motion och kondition
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 15:24
  5. Skillnad mellan protein och protein
    Av ola i forum Kosttillskott
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 12:30

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg