+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ta kosttillskott eller ej?

kapisch är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard Ta kosttillskott eller ej?

När ska man ta kosttillskott? Jag funderar på att ta protein och en gainer i samband med träningen. Jag är 24 år och tränar på gym fyra ggr i veckan, jag har väldigt svårt att gå upp i vikt. Är kosttillskottt lämpligt då?

DGale är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Börja med att hålla en stadig kost som innehåller rikligt med protein som grund och använd tillskott utöver detta.

För att öka i vikt så är det Gainer som är mest lämplig, utöver det så kan du använda dig av kreatin om du inte har funderat på det ?

Jag använder en gainer, kreatin och ska börja med protein nu i veckan, och "bara" gainern och kreatinet har för mig gett ett bra resultat än så länge. Jag tar Gainer före/efter träning och kreatin före / efter, vet inte exakt hur jag ska göra när jag börjar med proteinet men det håller jag på att ta reda så kan ju återkomma med det om du är intresserad av det.

Edit: jag har också svårt att gå upp i vikt men resultatet av det jag använder visar sig på vågen och även i muskulaturen.
    [size=7][b]Mål: 70 Kg till "Beach '07"[/b][/size]
    [size=7][b]Deadline: 13 Juni[/b][/size]
    [size=7][b]Återstående: 3,8 Kg[/b][/size]
    [size=7][b][url=http://www.forum.kosttillskott.org/traeningsprogram-dgale-t44.html]Träningsschema[/url][/b][/size]

Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Tack för snabbt svar DGale!

Jo, jag har kollat på det här med kreatin men vad jag hört så går man mest upp i "vattenvikt".

Med tanke på gainer, man kan köpa en färdig men också blanda själv. Vad anser du vara bäst? Saken är att jag går upp i styrka men viktuppgången uteblir. Men det här med protein känns väldigt rätt.

DGale är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Det beror på vilket kreatin du använder, Monohydrat binder upp vätska i musklerna vilket kan leda till 2 - 6 kilos snabb viktökning ( ca 7 dagars tid kanske) men det finns personer som är "non-responders" på detta så dom märker ingen effekt.
    Det jag använder, CEE binder inte upp vätska som monohydrat gör. "minimal vattenabsortion" står det under info om produkten där jag köpte det.

Jag är ganska lat när det gäller blanda själv så jag har en bunke med pulver som man bara blandar med vatten eller mjölk och det passar mig bra.
    [size=7][b]Mål: 70 Kg till "Beach '07"[/b][/size]
    [size=7][b]Deadline: 13 Juni[/b][/size]
    [size=7][b]Återstående: 3,8 Kg[/b][/size]
    [size=7][b][url=http://www.forum.kosttillskott.org/traeningsprogram-dgale-t44.html]Träningsschema[/url][/b][/size]

Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Ska satsa på CEE och något protein. Tack ska du ha för hjälpen!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Kreatin eller kosttillskott?
    Av hejpadig i forum Kosttillskott
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 19:48
  2. Kosttillskott eller inte?
    Av madson i forum Kosttillskott
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 21:40
  3. Kosttillskott eller inte?
    Av ottoseven i forum Kosttillskott
    Svar: 3