Annons
Annons

Workout för större magmuskler

Den här avancerade magträningen är utformad för att få större magmuskler. De blir dessutom mer definierade och synliga.

Är du trött på att inte ha synliga magmuskler och är redo att jobba hårt för att få större magmuskler? Då är det här korta träningsprogrammet något för dig. Det är speciellt utformat för att fokusera på magmusklerna och kan vara ett komplement till din vardagliga träning.

Det finns en genomgående myt i att man ska träna magen i så många reps som möjligt till den inte orkar mer. Någon som klarar av 15 reps i en benövning, klarar lätt 25 i en magövning. De tränar alltså till magmusklerna inte orkar mer. Man får då pump eller ”kontakt” i en muskel och bryter ner muskeln. Det är inte nödvändigtvis fel att träna så när man vill få magmusklerna att växa. Vi rekommenderar dock att man ska träna magen precis som andra muskler för muskeltillväxt. Man ska köra max 15 reps med så tunga vikter som du orkar för att slutföra repetitionerna.

Det här träningsprogrammet ska utföras två gånger i veckan med minst två dagars vila mellan passen för återhämtning. Vanligtvis görs magövningar med runt reps fast i den här rutinen jobbar vi med 10-12 reps med gradvis ökning av vikt. När vi ökar vikten, ökar vi belastningen på muskeln för ökningen av magmusklernas storlek.

Vi hoppas att du får dina magrutor och önskar dig lycka till med följande träningspass för större och definierade magmuskler!

Workout 1

Instruktioner:

  1. Alla övningar ska utföras långsamt!
  2. Använd vikt så att du kan utföra övningarna med god teknik.
  3. Om du vill kan du göra fler reps med tyngre vikter.

Workout 2

Instruktioner:

  1. Hängande knälyft – rotera vänster OCH höger vid varje repetition.

Rekommenderade artiklar

Annons