Annons
Annons

8 veckor till en plattare mage

Är du ute efter en plattare mage? Kombinera det här magträningsprogrammet med en hälsosam diet och konditionsträning och du kommer att nå dina mål på nolltid.

Det är dags att skaffa dig den där platta magen! Vi har utformat ett träningsprogram för just detta mål. En platt mage är mångas mål. Tyvärr är det så att det tar längre tid för några, och går snabbare för andra. Det gäller också att hålla koll på sig själv utanför gymmet. Musklerna byggs upp i återhämtningen, vilket innebär att nedan utformat träningsprogram bara är en del av jobbet för den plattare magen.

Det här programmet hjälper din kropp att bygga muskler och stärka magen samtidigt som det hjälper dig att tappa överflödigt bukfett. Utför övningarna 2-3 gånger i veckan kombinerat med 3-4 konditionspass per vecka för bästa resultat.

Vecka 1-4

  • Cable crunch 2-3×15-25
  • Plankan 2-3×30-60 sek
  • Hängande knälyft 2-3×10-20
  • Hantel sidoböj 2-3×10-20

Vecka 5-8

  • Roterande crunch bänk 3-4×20-30 (per sida)
  • Plankan med fötter på bänk 3-4×60 sek
  • Sit-ups med vikt 3-4×20-30
  • Wood chop 3-4×10-20 (per sida)

Rekommenderade artiklar

Annons