Annons
Annons

100% styrkelyft träningsprogram

100% Styrkelyft workout är speciellt utformad för dig som tävlar i styrkelyft. Det är också ett bra program för dig som vill bygga styrka generellt.

Det här programmet är inte till för muskelmassa utan endast för förbättrad styrka. Du kommer kanske öka i muskelmassa, men är det ditt mål får du ut mer av en bodybuilding workout. Du bör träna med en passare eftersom du tränar med tunga vikter nära din maxgräns nästan vid varje set.

Vill du öka i styrka generellt, är 100% Styrkelyft workout the way to go! Du kommer att träna fyra gånger i veckan och maxa dig själv för att bygga upp din styrka. Träningsprogrammet är uppbyggt kring lyft och pressar för hela kroppen. När man bygger styrka, är det viktigt att ha en jämn styrkefördelning i kroppen. Ingen av oss vill väl ha chicken legs? Jobba igenom hela kroppen och gör det smart. Har du aldrig tränat med vikter, är detta program tyvärr ingenting för dig. Vi rekommenderar istället att du börjar med vårt helkroppspass för nybörjare eller 3-dagars träningsprogram för nybörjare för att komma igång på rätt fot!

Måndag

  • Skivstång bänkpress 5x Se instruktioner nedan
  • Hantel bänkpress 4×8,6,6,4
  • Dips med vikt 4×4-6
  • Sittande rows 5×10,8,8,8,6
Intruktioner:

Bänkpress: Uppvärmning 10 reps @ 50% 1 REP MAX. 4 sets med 2-3 reps 75-79% 1 REP MAX. Sista setet gör ditt 1 REP MAX.

Onsdag

  • Squats 6x Se instruktioner nedan
  • Ben curl 4×4-6
  • Ben extension 4×4-6
  • Stående vadpress 4×15
Instruktioner:

Uppvärmning: 6 set totalt. Första 4 seten, 2-3 reps 90% 1 REP MAX. Femte setet 1 REP MAX, sjätte setet öka 1 REP MAX.

Fredag

  • Militärpress 4×6
  • Vinklad bänkpress 4×6
  • Framåtlyft hantel 4×8
  • Close grip bänkpress 4×10,8,6,4
  • Liggande tricep extension 4×6-8

Lördag

  • Marklyft 6×6-8
  • Ben curl 4×10
  • Smithmaskin utfall 5×6 per ben
  • Stående vadpress 5×10-15
Annons