Annons
Annons

Tillskott som hjälper din återhämtning

De första 45 minuterna efter ditt träningspass är de viktigaste när det kommer till att fylla på musklerna med näringen de behöver för att återhämta sig och växa. Försök att få i dig de här 4 supplementen så snart som möjligt efter träningen genom att blanda tillskott eller hitta ett som innehåller alla dessa i en skopa.

 

Protein

Är ett av de viktigaste näringsämnena du behöver efter ett träningspass. Dina muskler har brutits ned och behöver aminosyror för att bygga upp dem och göra dem större och starkare. Du behöver ett protein som går snabbt att smälta, som Whey, så att det går till musklerna direkt men också ett långsamt och stadigt protein som Casein för att förlänga proteinsyntesen som kickstartas av Whey.

 

Kolhydrater

Är också viktigt att få i sig direkt efter träningen. När du tränar bränner du musklernas glykogen som är den lagrade formen av kolhydrater i kroppen.

 

Kreatin

Är smart att ta efter träningen eftersom musklerna då är väldigt mottagliga för näringsupptag, jämfört med övriga tillfällen på dygnet.Genom att ladda med kreatin kan dina musklers styrka öka med upp till 10 procent.

 

BCAA

En av de viktigaste aminosyrorna för musklernas tillväxt. Det hjälper dina insulinnivåer som i sin tur hjälper till att driva snabba kolhydrater, kreatin och aminosyror till musklernas celler vilket stärker återhämtningen och muskeltillväxten.

Annons