Annons
Annons

Aptit på ökad muskelmassan?

Har du svårt att äta tillräckligt mycket för att kunna lägga på dig muskelmassan du vill ha? Här är kosttillskotten som kan hjälpa dig.

För er som har svårt att lägga på er ordentligt med muskelmassa kan problemet vara svårigheter att äta tillräckligt mycket. För att bygga muskler måste man få i sig en stor mängd kalorier genom protein, kolhydrater och fett och om du inte kan få i dig tillräckligt kommer du inte att växa i omkrets. Om du har det här problemet finns som tur är hjälp att få. Det finns idag flera olika kosttillskott på marknaden som kan hjälpa dig att öka din aptit och ta upp fler näringsämnen från maten du äter. Följande tillskott är just sådana.

Prunus Domestica

Detta låter kanske som något nytt och exotiskt, men är faktiskt bara vanligt plommonextrakt. Plommon innehåller ingredienser som stimulerar det hungerboostande hormonet ghrelin i din kropp som signalerar hjärnan att du är hungrig och får dig att äta. Genom att boosta dina nivåer av ghrelin kan du “lura” kroppen att tro att den är hungrig trots att du inte är det. Ta 1-2 g innan måltider.

Ingefära

Ingefära har under århundraden använts för att lindra magproblem som aptitlöshet, illamående och matsmältningsproblem. Dessa faktorer är alla problematiska när det kommer till att konsumera mycket mat för att öka muskelmassa så genom att reducera dessa symptom kommer du kunna äta mer. Ingefära är också känt för att öka hur mycket din magsäck kan expandera vilket gör att du kan få i dig mer protein, kolhydrater och fett under varje mål. Ät ungefär 150-250 mg ingefära innan måltider.

Matsmältningsenzymer

Alla proteiner används inte för att bygga muskler, majoriteten har faktiskt specifika funktioner i kroppen. En sådan funktion är att fungera som enzymer som startar kemiska reaktioner i kroppen. Vissa bryter ned proteiner, andra kolhydrater och fett. Utan en tillräcklig mängd av dessa enzymer bryts inte maten du äter ned ordentligt och du får inte alla viktiga aminosyror som boostar muskeltillväxten. Genom att äta tillskott med enzymer kan du bryta ned mer av maten du äter och få ut mer näring av varje mål. Ta 250-500 mg av ett enzymtillskott som innehåller enzymer som proteas, pepsin, laktas, amylas, lipas och pankreatin.

Annons