Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum
5 styrketräningstips

5 grundläggande tips i träningen

Många lägger mycket tid på smådetaljer kring träningen men glömmer de viktigaste punkterna för framgång och nå sina mål. Vi listar här de 5 viktigaste punkterna för att komma långt i sin träning.

1. Vila tillräckligt
Det gör inget om man säger det en gång för mycket. Det är under vila du bygger upp kroppen och utan vila är det större risk för skador och nedbrytning. Se alltid till att kroppen får den återhämtning som krävs innan nästa träningspass.

2. Tänk på kosten
Oavsett om ditt mål är att gå ner i vikt eller lägga på dig muskelmassa så spelar kosten en enorm roll i ditt slutgiltiga resultat. Tänk på vad du stoppar i dig och vad du behöver, tänk även på när och hur mycket du får i dig i förhållande till vad du vill uppnå.

3. Strukturera upp din träning
Ett träningsprogram är ett mycket bra hjälpmedel i din träning och för att du ska uppnå dina resultat. Oavsett om du tränar styrketräning eller löpning så kan du nå större framgång med ett bra träningsprogram.

4. Lyssna på din kropp
När det gäller skador är det alltid bäst att lyssna på sin kropp. Börjar det göra ont på en speciell del av kroppen kan det vara klokt att sluta träna den delen. Ignorera aldrig tecken på skada

5. Hitta motivationen
Det går inte att undgå att motivation spelar en oerhört stor roll i om du kommer nå framgång eller inte. Med motivation kan man komma hur långt som helst. Försök hitta motivationen till träning.

 

Relaterade produkter

  • PURE RECOVERY JORDGUBB fitnessup

    PURE RECOVERY

    Optimera återhämtningen för bättre träningsresultat! PURE RECOVERY innehåller...

    159 kr Köp
  • PURE VITAMIN D fitnessup

    PURE VITAMIN D

    Den livsviktiga vitaminen från solen, om du bara...

    169 kr Köp

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Annons